Kjosennnn Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg lovte at jeg skulle laste opp mine bilder jeg ha tatt med mitt nye Canon 550D. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Si hva du mener og tips på hvordan jeg kan gjøre det bedre. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Jeg har selv kamera, men er ingen proff fotograf. Men kan si mitt. Ser da ut som om du har klart å finne ting å ta bilder av, men er bildene tatt med auto og auto fokus og rett her uten redigering? For meg er alle bildene litt lyse, helt til det "fossefallet" ditt. Etter der ser det ut som det er tatt med blits og er sterke sterke skygger. De to bildene med et bladd og en slags bille/flue. Så har du ikke truffet fokus på dyret, noe jeg antar du ønsket? Der må du frem med manuell fokus. Humlene ser ut til å være i fokus. Mitt tips: Enkel redigering, og treffe med fokus på alle. Endret 21. juni 2010 av k-h-s Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg har selv kamera, men er ingen proff fotograf. Men kan si mitt. Ser da ut som om du har klart å finne ting å ta bilder av, men er bildene tatt med auto og auto fokus og rett her uten redigering? For meg er alle bildene litt lyse, helt til det "fossefallet" ditt. Etter der ser det ut som det er tatt med blits og er sterke sterke skygger. De to bildene med et bladd og en slags bille/flue. Så har du ikke truffet fokus på dyret, noe jeg antar du ønsket? Der må du frem med manuell fokus. Humlene ser ut til å være i fokus. Mitt tips: Enkel redigering, og treffe med fokus på alle. Noen er tatt med manuell fokus noen med auto Det er sant at bildene er lyse men har lært med det med å få mørkere bilder nå. Har ikke rediger noen av dem. Er det noen gratis redigerings program jeg kan bruke? Men hvilken ting er det lurt å redigere? Som å senke lyset litt å få det mørkere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ta en titt på Picasa: det er gratis, veldig enkelt å bruke og dekker de grunnleggende behov for bildejustering. http://picasa.google.com Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Ta en titt på Picasa: det er gratis, veldig enkelt å bruke og dekker de grunnleggende behov for bildejustering. http://picasa.google.com Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå