Gå til innhold

Facebook App - Android - Sikkerhet?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få forslag til "venner" på Facebook som de umulig kan vite at jeg kjenner, uten å ha vært inne på min kontaktliste på Gmail. Jeg har ikke skjønt hvordan de kunne få den tilgangen, da jeg har vært svært forsiktig med hva jeg har lagt på Facebook.

Så reinstallerte jeg Android'en min, og Facebook-app'en. Da så jeg at den krevde tilgang til personlig info.

Laster Facebook-app'en opp alle mine kontakter fra telefonen? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Facebook henter de fleste forslagene til nye venner fra dine eksisterende venner. De ser hvor mange av dine venner som har felles bekjente, og tenker at da kjenner sikkert du de også.

Det er jeg klar over. Men, det er personer kun jeg kjenner. Ingen av mine andre kontakter har truffet dem, og er iallefall ikke kontakter. Så med mindre Facebook er synsk, så må de faktisk ha scannet min Gmail-konto gjennom telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å få forslag til "venner" på Facebook som de umulig kan vite at jeg kjenner, uten å ha vært inne på min kontaktliste på Gmail. Jeg har ikke skjønt hvordan de kunne få den tilgangen, da jeg har vært svært forsiktig med hva jeg har lagt på Facebook.

Så reinstallerte jeg Android'en min, og Facebook-app'en. Da så jeg at den krevde tilgang til personlig info.

Hjelper ikke hvor godt du liker dette eller ikke, du har godtatt lisensen til Android OG Facebook, noe som er en kontrakt. Du skulle ha lest den!

Lenke til kommentar

Vi bruker ikke ordene sikkerhet og facebook i samme setning, gjør vi vel...? ;)

Jeg tipper at facebook appen sjekker telefonlista di opp mot databasen, og foreslår "venner" deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...