Getchoo Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Som tittel tilsier, lurer jeg på om en PCI-E 16x slot kan brukes til noe annet enn skjermkort. Finnes det kontrollere som kan brukes i en PCI-E 16x slot? Har nemlig bestilt ett slikt hovedkort, men dette har da bare en PCI-E 16x slot. Jeg skulle gjerne hatt flere SATA kontakter Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Alle pci-e kontrollere kan brukes i en pc-e x16 port. Så lenge det er plass i porten så funker det. Det er regelen Lenke til kommentar
Getchoo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Så selvom kontrolleren er pci-e 1x eller 2x, med tilhørende mindre pinner på tilkoblingen, og da totalt sett en fysisk mindre kontakt, så kan det brukes i en fysisk større pci-e 16x slot? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Så selvom kontrolleren er pci-e 1x eller 2x, med tilhørende mindre pinner på tilkoblingen, og da totalt sett en fysisk mindre kontakt, så kan det brukes i en fysisk større pci-e 16x slot? Det stemmer Har selv 2 pci-e x4 hdd kontrollere + 2 pci-e x1 kontrollere + 2 pci-e x8 kontrollere. Alle fungerer i pci-e x16. Tilogmed i pci-e x16 2.0 Lenke til kommentar
Getchoo Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Får kjøpe meg en kontroller da Takker så mye for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå