piccolo Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei, jeg vurderer å kjøpe meg ny mobil siden min er gammel og ødelagt, og det fortest mulig. Jeg vurdere å kjøpe Xperia x10 Mini fra Mpx.no på avbetaling. Og siden jeg ikke har noen erfaring med avbetaling spør jeg dere om det er lurt å gjøre det. Jeg vet at det kommer til å bli dyrere men sånn ca hvor mye? Er det eventuelt butikker med bedre avbetalingsmetoder? På forhånd takk:) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei, jeg vurderer å kjøpe meg ny mobil siden min er gammel og ødelagt, og det fortest mulig. Jeg vurdere å kjøpe Xperia x10 Mini fra Mpx.no på avbetaling. Og siden jeg ikke har noen erfaring med avbetaling spør jeg dere om det er lurt å gjøre det. Jeg vet at det kommer til å bli dyrere men sånn ca hvor mye? Er det eventuelt butikker med bedre avbetalingsmetoder? På forhånd takk:) Du kan jo bestille fra Chess de tar 0 i renter og 0 i frakt.. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Men da må vel jeg bytte til et av deres abonnement? Eller selger de mobiler uten operatørlås? Lenke til kommentar
swirix Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Men da må vel jeg bytte til et av deres abonnement? Eller selger de mobiler uten operatørlås? Du må nok bytte til Chess ja, og de er nok helt sikkert operatørlåst;) Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Men da må vel jeg bytte til et av deres abonnement? Eller selger de mobiler uten operatørlås? Kanskje du kan få en bra deal med det abonnementet du har nå? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) NEI! det er ikke lurt : p Her skal jeg spare deg mye penger: Xperia x10 mini black Telenor abonnement kan du; umiddelbart etter at du har fått telefonen, låse opp gratis ved å ringe telenor og be de gjøre det. Du må fortsatt betale månedsavgiften, men du kan benytte et hvilket som helst abonnement fra hvilken som helst teleoperatør etterpå. Se på det som en billig totalpris med avbetaling uten renter..! Du har to valg: 399,- for telefonen med en totalpris på 1947,- når abonnementet er utbetalt etter 1 år. eller 1199,- for telefonen med en totalpris på 1907,- når abonnementet er utbetalt etter 1 år. Da har du spart mer enn 1100 kroner!! (MPX.no Kredittkjøpspris: kr 3.055) Endret 21. juni 2010 av apegryn Lenke til kommentar
qwert Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Og fra Telenor får også et headset verdt. ca 300,- med på kjøpet. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) NEI! det er ikke lurt : p Her skal jeg spare deg mye penger: Xperia x10 mini black Telenor abonnement kan du; umiddelbart etter at du har fått telefonen, låse opp gratis ved å ringe telenor og be de gjøre det. Du må fortsatt betale månedsavgiften, men du kan benytte et hvilket som helst abonnement fra hvilken som helst teleoperatør etterpå. Se på det som en billig totalpris med avbetaling uten renter..! Du har to valg: 399,- for telefonen med en totalpris på 1947,- når abonnementet er utbetalt etter 1 år. eller 1199,- for telefonen med en totalpris på 1907,- når abonnementet er utbetalt etter 1 år. Da har du spart mer enn 1100 kroner!! (MPX.no Kredittkjøpspris: kr 3.055) Altså om jeg forstår deg rett : Jeg bestiller telefonen med et av de abonnementene, og deretter (kan det gjøres med en gang?) ringe Telenor for å be dem låse opp telefonen. De vil da gjøre det og jeg kan bruke mitt Tele2 simkort og bare betale ned totalprisen av telefonen som er på 1947,- eller 1907,- over 12 mnd uten renter og liknende? EDIT! Er du foressten sikker på at de låser opp mobilen gratis? Såvidt jeg har erfaring med det så koster det vel penger nesten uansett operatør? Endret 21. juni 2010 av piccolo Lenke til kommentar
belenix Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Du får koden gratis fra dag 1 når du har inngått en 12 mnd avtaleperiode. http://www.telenor.no/privat/kundeservice/iqRequest.do?session={cdfbf980-7dcb-11df-e430-000000000000}&event=1&view%281%29=c{49454ed0-8196-11de-e5ce-000000000000} Vi er mange som har kjøpt Samsung Spica fra Telenor til en svært lav pris og mange, de fleste?, var ikke operatørlåst. Min var ikke låst. Endret 22. juni 2010 av belenix Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Men hva skjer med abonnementet jeg bestiller da? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvis du ikke vil bruke det lar du det bare ligge i en skuff et år og betaler månedsavgiften. Du kan forsåvidt også sende en mail til Telenors kundeservice si det opp fra og med utløpet av bindingstiden med en gang du får simkortet i posten. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Men det kommer vel ikke noen ekstrakostnader når jeg tegner nytt abonnement? Jeg slår uansett til og prøver ut dette. Om det skulle oppstå noen problemer kan jeg vel bare levere tilbake telefonen og få penga tilbake? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Telenor har gratis etablering på nett, så de totale kostnadene er slik apegryn skissere over + 19 kroner i frakt. Synes forøvrig deres egen nettbutikk er hakket mer oversiktlig enn Telekiosken, men i praksis er det samme butikken. Altså: 1. Kjøp telefon (med SuperPluss) til 399,- + 19,- i porto. 2. Vent noen dager til telefon og brev med simkort kommer i posten. 3. Hvis telefonen er låst send mail til kundeservice med IMEI og be om låsekode. 4. Send mail til kundeservice og si opp abonnementet med virkning fra bindingstidens utløp. 5. Ta telefonen i bruk med ditt eget abonnement. 6. Betal 129,- i månedsavgift i 12 måneder. Totalt sparer du ca. 300,- i forhold til billigste nettbutikk i prisguiden, samt får "gratis avbetaling" og et par hodetelefoner på kjøpet. Endret 22. juni 2010 av qwert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå