Gå til innhold

Qtec 400W PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde noe liknende på en 450W.

Jeg kobla begge viftene inn på en kabel med 3pinsplugg og trakk denne ut gjennom et av skruehullene. Pluggen kobla jeg til en viftekontakt på hovedkortet via en Zalman FanMate.

Viftene trekker ikke så mye strøm så noe overbelastning blir ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kobla de to viftene i PSU til en av kontaktene med 4 ledninger fra PSU. Brukte den sorte som ligger nærmest den gule, og den røde.

Gir dette 7V?

PSU ble i allefall mye roligere (merker at luftstrømmen er mye mindre).

Hva er max temp på PSU? Tenker da på når den ryker/brenner opp...

Målinger fra Sandra2003:

Temperature Sensor(s)

Board Temperature : 38.0°C / 100.4°F

CPU Temperature : 49.0°C / 120.2°F td

Power / Aux Temperature : 49.0°C / 120.2°F td

Lenke til kommentar

det du nå har er 5 volt

på molex kontakten er det fire ledninger, det er: gul-jord-jord-rød. gul er 12 volt og rød er 5.

så, for å få 7 volt kobler du pluss til gul (12V) og minus til rød (5V)

for å forklare hva som skjer kopierer jeg litt fra metku.net sin beskrivelse:

tenk deg at du har en foss som går 12 meter høy. vannet faller 12 meter ned, og lander på jorden. om jorden da ligger 5 meter over bakken, vil vannet falle 7 meter. om fossen er 5 meter høy vil vannet falle 5 meter ned til bakken.

Lenke til kommentar

Jeg har akuratt den samme.. Jeg syns jeg kunne lese 19db på den da jeg kjøpte den, derfor jeg kjøpte den.. :S Nå fikk jeg Mist Black Silence idag, kosta meg masse, også bråker det like mye fordi det er PSU'en som bråker.

Da må en bare blir sint.... Så jeg får prøve meg på moddinga deres.. Men jeg klarer ikke se temperaturen på PSUen osv. Får fikle litt videre og se hva jeg får til.

Lenke til kommentar

Mener å huske at spesifikasjonen sa >32dB.

Den tiden jeg kjørte de to viftene i Qtec PSU'en min på 5 volt, så merket jeg godt at mitt POV Ti4200XP støyet en god del.

Men når jeg nå har satt opp viftene i PSu til 12 volt, så høres den etter min smak FOR godt!

blackburn

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har hatt en slik selv bråka noe forferdelig.

Satte inn en Zalman vifte styring(50 kr på Komplett) og bytte viftene til Thermatake vifter.

satte vifte styringa på 1/2 fart ble nesten lydløs. :p

En annen ting med Qtech er att de ikke yter det de ska l :virkelig effekt er rundt 320-350 watt (er jo billigst og simpleste som er få)

Er veldig svake på lavspent delen. :shrug:

Kjøp eller denne mye bedre yter bedre bråker mindre lever 10 ganger lenger minst .(gjennomsnittlig levetid 80.000 timer)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...