Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til ungdoms gutter: Pleier dere å barbere bena dere?

Gjest Jente 14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, enkelte syklister gjør dette, mange svømmere, og også en del andre idrettspersoner der beskyttelse trenges og det brukes teip, er mer behagelig å rive av teipen om det ikke sitter mætti hår der, lettere å få den til å sitte som den skal også.

Selv, aldri barbert legga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Kunne aldri i verden falt meg inn å finne på noe sånt noe.

Hadde ikke minst sett rart ut, vært rart, og totalt sløseri av verdifull tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tragisk av dere å sitte her og si at det er feminimt for en mann å barbere noe annet enn ansiktet, kvinner er da også medfødt hår, og det er like (u)naturlig for begge kjønn å fjerne hår. Blir en kvinne liksom maskulin av å klippe plenen / fikse bilen / bære en kasse øl ... eller for å gå litt tilbake i tid: bruke stemmeretten?

Hvis dere er redde for å fjerne hår i frykt for å bli oppfattet som feminime vil jeg kalle dere pyser. Om du fjerner dem fordi du syntes det er komfortabelt, eller fordi du driver med en sport er det ditt eget valg, og andre kan passe sine egne saker.

Lenke til kommentar

Tragisk av dere å sitte her og si at det er feminimt for en mann å barbere noe annet enn ansiktet, kvinner er da også medfødt hår, og det er like (u)naturlig for begge kjønn å fjerne hår. Blir en kvinne liksom maskulin av å klippe plenen / fikse bilen / bære en kasse øl ... eller for å gå litt tilbake i tid: bruke stemmeretten?

Hvis dere er redde for å fjerne hår i frykt for å bli oppfattet som feminime vil jeg kalle dere pyser. Om du fjerner dem fordi du syntes det er komfortabelt, eller fordi du driver med en sport er det ditt eget valg, og andre kan passe sine egne saker.

Om en kvinne klipper plenen eller klipper bilen gjør henne ikke nødvendigvis mer maskulin. At å fikse bilen er maskulint er en av uendelig mange uskrevne regler, men jeg personlig er ikke så glad i slike. Jeg føler meg ikke akkurat feminin av å lage mat eller vaske litt heller. Jeg er absolutt ingen "må-være-matcho"-type, og driter langt i om en aktivitet er "feminin". Men jeg har én grense, og den går ved at jeg ihvertfall skal se ut som en mann, og ikke late som noe annet. Å fjerne det man måtte ha av hår på beina blir rett og slett over streken syns jeg (selv om "Bærumsgutter" eller andre gjerne må gjøre det for min del, det er bare ikke for meg). Norske menn flest er såpass beskjedent behåret uansett, at de fint kan beholde det lille de har. Vel, case closed fra min side, blåser igrunn lang marsj i visuelle greier...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men det du sier blir jo feil. Hvorfor skal menn se ut som menn, når ikke kvinner skal se ut som kvinner? Kvinner er også født med hår på kroppen...

Lenke til kommentar

Men det du sier blir jo feil. Hvorfor skal menn se ut som menn, når ikke kvinner skal se ut som kvinner? Kvinner er også født med hår på kroppen...

ingen er født med hår på kroppen :whistle:

Endret av stelar7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå svarte jeg i utgangspunktet på det med menn og barbering av legger, og argumenterte deretter. Kvinner og barbering er en annen diskusjon. Når det er sagt har kvinner alltid barbert seg så lenge jeg har levd (ergo veit jeg rett og slett ikke hvordan ei jente som ikke barberer leggene ser ut), og dessuten er det jo kvinnelig å være veldig opptatt av det visuelle. At kvinner barberer leggene ser jeg på akkurat som at de bruker masse sminke, bruker mye tid på håret osv. At de har barberte legger, mens menn som regel ikke har det, bidrar jo bare til at det er litt større forskjell på kjønnene visuelt. Skal menn også barbere leggene, bruke sminke osv. blir det jo klin likt...Men vær så god og barber leggene de som vil, hver sin lyst

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vel, jeg barberer meg både her og der, og om det gjør meg mindre mannlig får det være deres problem. Quite frankly I don't give a shit :roll:

Lenke til kommentar

"feminin ( a1) [fəmɪˈniːn] som har trekk som er typisk for kvinner, kvinnelig"

Å barbere legger er typisk for kvinner, så kan vel kalle det feminint. Om det er galt eller ikke er en helt annen diskusjon. Personlig gjør jeg det ikke, men bryr meg ikke om andre gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg gjør det ikke, men kjenner èn som gjør det. Han driver veldig aktivt med sykling, så der er det visst vanlig. Visstnok er det fordi de av og til tryner og får gedigne skrubbsår, og da gjør det mye vondere å rive av plastrene som dekker tilnærmet lik hele foten om det er hår der.

Det synes jeg er tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...