s0lberg Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei. Flere som skal til madla nå i juli? Noen som har noen gode pakketips til meg? Jeg bor 3 timer unna med fly, så er uaktuelt å dra hjem i helgene. Så jeg må ha alt med meg fra starten, kan liksom ikke bare ta buss hjem å hente noe. Hvordan type klær bør man ta med? Er vel ikke vits å ta med så mange plagg? Hvordan så din bagasje ut, når du var på Madla i 2 måneder? Er det mange uteplasser i Stavanger før de som er under 20? Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei. Flere som skal til madla nå i juli? Noen som har noen gode pakketips til meg? Jeg bor 3 timer unna med fly, så er uaktuelt å dra hjem i helgene. Så jeg må ha alt med meg fra starten, kan liksom ikke bare ta buss hjem å hente noe. Hvordan type klær bør man ta med? Er vel ikke vits å ta med så mange plagg? Hvordan så din bagasje ut, når du var på Madla i 2 måneder? Er det mange uteplasser i Stavanger før de som er under 20? åh how how! Tror du er litt for kjapp her kompis 1. Permisjon gis kun etter befalets og leirledelsens samtykke, altså du får ikke dra når du vil. Det er like hælvete i helgene som på hverdagene, det er rekrutten det er snakk om! 2. Forsvaret deler ut alt av utstyr du kommer til å trenge i løpet av ditt opphold på 2,5 måneder, så eneste du trenger å ha med er undertøy og fritidsklær, kanskje pc om du vil og toalettsaker. 3. Hver leir har en velferdstjeneste som du kan benytte deg av, det er egentlig ikke noe grunn til å gå skikkelig på fylla mens du er på rekrutten. http://www.mil.no/sjo/knm_hh/start/fgtj/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hvorfor er han for kjapp? Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg har nå hørt flere som sier at man har fri i helgene. Å de som bor i nærheten av Stavanger, har da mulighet for å dra hjem. Siden jeg ikke bor i umiddelbar nærhet av Stavanger, er det egentlig uaktuelt å dra hjem i helgene for min del. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Du har portforbud første to ukene, deretter har du perm hver helg (med unntak av helgen før feltøvelse?). Det er flere utesteder i Stavanger med aldersgrense 18. Har ikke vært på 20årssteder i Stavanger, så jeg kan ikke sammenligne, men de fleste på troppen din vil nok være 18-19 år, så om dere går ut, skjer det helst på 18årssteder. Hadde med meg litt sivile klær til å gå på byen i (pluss at man ikke får ut uniform og utstyr straks man ankommer). Du har tilgang på vaskemaskin. Er ikke så mye som trengs egentlig, som det nevnes får du ut det meste. Regner med du har fått soldathåndbok/hefte/tilsvarende der det står hva som er lurt å ta med. Toalettskaer bør du selvsagt ha, og barbersaker er påkrevd. Ta med briller hvis du bruker briller eller linser, du vil ikke ha linser i felt. PC er hipp som happ, det er mye tjeneste på dagtid og gjerne sosialisering på kveldstid. Jeg hadde med meg klær og toalettsaker. Kjøpte laptop under rekruttperioden. PC er ikke spesielt nyttig i rekrutten, men det blir mye dødtid resten av førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Hei. Takker for svar. Får vel ta med 1 eller 2 "chille" bokser, samt noen dongeriboksen å noen gensere. Å en del boksere og sokker. Tar også med den bærbare, kan være greit å ha. Å selvfølgelig toalettsaker. Noen andre ting som er lurt å ta med? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Skulle til å spørre "hva er en chulleboks?" Det heter bukse® Du får utlevert det meste av Forsvaret, og ellers får du tak i mye på butikken og i kiosken. Ta med klokke som tåler vann, og Q-tips (til våpenrens). Du kan evt. ta med strømpebukser til skopuss, mange liker å pusse støvlene med strømpebukser, men det går strengt tatt helt fint uten også (alternativt selger de også dette i kiosken). Men klokke er viktig, og mobilen holder ikke. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ta med deg såpass med sivile klær som du tror selv at du får bruk for før du skal hjem. Du har 3 uker med uniformsplikt der du bare har lov å gå med uniform innenfor basen. Etter de 3 ukene kan du bruke det du vil etter tjenesten, dvs på kveldstid og i helgene. I tillegg så må du regne med at du skal ha en helg med kassernevakt der du ikke har lov å forlate basen og en feltuke. PC, mp3, mobil og sånne ting er ganske greit å ta med seg viss du ikke skal hjem i helgene. Har du mulighet for å dra hjem i helgene, så pakker du så lite som mulig. Viss ikke, så er det lurt å tenke gjennom hva du trenger. Har ikke akkurat så mye klær på basen selv. to par dongeri, et par gensere, t-skjorter og en "chillebukse" eller to er meer enn nokk. Til nøds så kan du handle klær i byn etter de 2 første ukene med portforbudt. Mye bra tips i innlegget over meg. Q-tips og sånt får du kjøpt inne på basen da. De har en kiost med toalettsaker, småting, mat, snop ol viss du skal ha behov for det. Strømpebukse er gull! Pusse skoene som normalt, og gå over med strømpebukse helt på slutten så blir det shiny. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 I informasjonsskrivet du får tilsendt fra forsvaret cirka 1 måned før innrykk står det hva du bør ta med deg, så det er ingen problem PC er noe du får ta på feelingen I Stavanger er det veldig mange uteplasser for de under 20 ja! Det samme kan dessverre ikke sies om Trondheim, noe som er grunnen til at jeg holder meg til "X-Zone" (Tidligere "Folk Flest") på Brekstad, Ørlandet hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå