Gå til innhold

Trenger hjelp til å kjøpe ny gamingPC

Anbefalte innlegg

Lytt til erfarne fjellfolk, sier de. Regner med at det samme gjelder ved kjøp av PC også...

Har ikke hatt stasjonær på flere år, men nå er tiden inne for å investere i en gaming pc. Skal brukes til spill som BFBC2, AlienVsPredator, C&C osv, og spill som måtte komme til neste år

Budsjettet er flexibelt, ca. 15000 (+/-) for hele pakken, helst ikke veldig mye mer.

Jeg ønsker å ha 3 skjermer til denne maskinen (medregnet i totalprisen). Vet ikke hva som er best av Intel eller AMD og hva som er kompatibelt med hva...

Alle forslag mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lytt til erfarne fjellfolk, sier de. Regner med at det samme gjelder ved kjøp av PC også...

Har ikke hatt stasjonær på flere år, men nå er tiden inne for å investere i en gaming pc. Skal brukes til spill som BFBC2, AlienVsPredator, C&C osv, og spill som måtte komme til neste år

Budsjettet er flexibelt, ca. 15000 (+/-) for hele pakken, helst ikke veldig mye mer.

Jeg ønsker å ha 3 skjermer til denne maskinen (medregnet i totalprisen). Vet ikke hva som er best av Intel eller AMD og hva som er kompatibelt med hva...

Alle forslag mottas med takk:)

Tror det skal godt gjøres å få et oppsett med 3 skjermer til 15.000, i hvert fall et oppsett som blir spillbart. 3 skjermer krever jo sitt av skjermkortet og da blir HD5870 et minimum, samt at resten av maskinen må henge med i svingene.

Ellers sier jeg +1 til jornboss sitt oppsett. Veldig mye for pengene. Det mangler dog kabinett. Kan evt. erstatte SSDen med kabinett, siden en SSD stort sett kun betyr raskere oppstart av maskinen og programmer, og har lite å si for spillytelse.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

Er det noen der ute som har prøvd 3 skjermer på et HD 5870?

Kjedelig å bruke 15000 på ny pc dersom man ikke får glede av de 3 skjermene, ja.

Kanskje jeg må øke budsjettet til 18000 f.eks.

Uansett, det var jo et bra forslag under, virkelig mye for pengene.

Lenke til kommentar

Jornboss sitt oppsett var et at de bedre jeg har sett på diskusjon i senere tid.

En SSD gjør fantastiske ting med systemet. Oppstartstid, reaksjonstid, lasting av spill osv alt skjer raskere - men du får ikke høyere ytelse i spill. Ettersom det er dette som er kriteriet her, ville jeg droppet SSD-en.

3 skjermer kan bli litt vanskelig. 5970 gir best ytelse for pengene i ditt sjiktet, men støtter ikke 3 skjermer via DVI. Dette betyr at du enten må ha én skjerm som støtter Display port, ellers må du ha 2x 5850/5870 i CF. Dette gir mindre ytelse for pengene og mindre rom for oppgradering.

Lenke til kommentar

Jornboss sitt oppsett var et at de bedre jeg har sett på diskusjon i senere tid.

En SSD gjør fantastiske ting med systemet. Oppstartstid, reaksjonstid, lasting av spill osv alt skjer raskere - men du får ikke høyere ytelse i spill. Ettersom det er dette som er kriteriet her, ville jeg droppet SSD-en.

3 skjermer kan bli litt vanskelig. 5970 gir best ytelse for pengene i ditt sjiktet, men støtter ikke 3 skjermer via DVI. Dette betyr at du enten må ha én skjerm som støtter Display port, ellers må du ha 2x 5850/5870 i CF. Dette gir mindre ytelse for pengene og mindre rom for oppgradering.

Kan man ikke koble til 2 skjermer via DVI og en via HDMI?

Lenke til kommentar

Ja, mitt poeng. Holdt på å grave frem en.

Skal du ha en billig, kjøper du denne på Ebay og får selgeren til å merke varen med 30 USD verdi. Vil han ikke er det 4-5 andre som selger samme varen til lik pris.

Da vil du komme under 700 kr.

Ok men kan du ikke bare bruke en billig aktiv en Display - VGA og så ha et adapter VGA-DVIi tillegg? det blir ca 400,-.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Det er ikke veldig lurt å bruke penger på å konvertere signalet fra digitalt til analogt, for å så konvertere det fra analogt til digitalt igjen.

EDIT: Det vil faktisk ikke fungere i det hele tatt.

Legger du til 300-400 får du en skikkelig løsning.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

pcen jeg bruker nå har et 5850, jeg spiler med 3x 24" benq skjermer, fungerer smooth.

trenger foresten AKTIV displayport kabel på en av skjermene.

Hvordan fungerer dette for deg med 5850-kortet? Får du god oppløsning (1920x1080) og en god spillopplevelse på 3 skjermer?

Takk til alle, forresten, det med aktivt konverter Display til DVI høres ut som en god løsning:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...