Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livredd graviditet, går utover sex livet

mviken

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem med dama. Vi har hatt sex et par ganger men hun er livredd for å bli gravid og det skal veldig mye til for at vi skal ha sex. Jeg presser henne ikke på noen måte, vi kommer godt i gang men det er sex delen hun ikke tørr. Hun går på p-piller og har brukt disse en god stund og har tatt pillen hver dag og samme klokkeslett hver dag og følger rutinen til punkt og prikke. Jeg bruker kondom for at hun skal føle seg tryggest dvs vi bruker 2 prevensjonsmidler, men allikevel tenker hun på graviditet.

Hun ønsker barn en gang i fremtiden, samme gjelder meg men vi er såvidt passert 20 så det er etter vår mening for tidlig med barn.

Har snakket med henne om dette, hun sier hun nyter sex-en men etterpå ligger hun å tenker på graviditet. Hun tenker såpass mye at det gjør henne a-seksuell. Det er hennes største frykt, hun frykter ingenting annet.

Jeg ønsker bare å høre om noen tips til å hjelpe henne på vei. Som sagt, jeg presser henne aldri. Jeg tar et nei for et nei og koser bare videre med henne og surmuler ikke. Det er selvfølgelig smålig trist, men jeg gjør hva som helst for henne. Sex er ikke alt her i verden!

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere snakket om hva det er ved en graviditet som gjør henne så redd?

For de aller fleste over 20 så er det jo ikke noen enorm skandale å få barn. Kroppen er fullt utviklet, og selv om økonomi og utdannelse kanskje ikke er på plass, så er så godt som alle i stand til å ta vare på et barn med litt hjelp fra staten og familie/venner.

Kanskje det kan hjelpe om hun klarer å se at det å få et barn nå ikke ville vært verdens undergang.

(Jeg antar at hun er imot abort, i alle fall på sine egne vegne, ettersom hun har sånn noia?).

Lenke til kommentar

Jeg tok meg rett og slett en prat med legen min, og han kom med masse informasjon som hjalp meg mye. P-piller er veldig sikre, og det at dere i tillegg bruker kondom gjør sjansene for å bli gravid veldig liten. Ifølge legen min, så var sjansen lik 0, men han ville ikke si noe sikkert, da det kan finnes supersperm som kommer gjennom alt :p Mitt tips vil være at dere begge drar til legen og får tips/hjelp fra h*n :) Dessuten, så kan dere jo snakke om hva mulighetene deres vil være hvis hun blir gravid.

Jeg forstår dama di veldig godt, da jeg også var livredd for å bli gravid. Følte dette ville ødelegge livet mitt. Men jeg har gått på pillene såpass lenge at jeg føler kan stole på de, og jeg vet hva både jeg og min partner føler hvis en ulykke skulle skje.

Lykke til videre og håper det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...