vonkane Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei, Har nettopp installert Ubuntu 10.04 på min HTPC (W7 fungerer ikke hos meg, til tross ny pc:P). Når jeg startet opp, er skjermen helt ute over kantene, så jeg ser ikke bunn og topp-linjen. Er det noe jeg kan gjøre i Ubuntu for å tilpasse bildet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 gå i innstillinger > skjerm. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Er fersk selv. Tja veit ikke hva som passer for maskinen din. Jeg kunne tenke meg å aktivere "hardware driver": System --> Administration --> hardware drivers = enable (dette er visst en eller annen variant av Ati catalyst control panel) Da dukker f.eks hos meg muligheten til å komme inn i Catalyst control panel, hvor en kan gjøre diverse ting. Med en enkelt skjerm tenker jeg det er greit, men med mine to så blir det litt fomling. Det finnes også en menu for instilling av skjerm under: System --> Preferences --> Monitors Men denne er visst enklere enn den andre. Ellers, har jeg ikke peil på HTPC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå