Gå til innhold

Gothic 1 eller 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge er veldig bra rollespill, har brukt timesvis på ener'n, og nettopp startet toen. Jeg tror gameplayet er relativt likt i begge spillene, men siden jeg akkurat har startet toern, vil jeg ikke kommentere noe videre på det.

Storyen i spillene er sammenhengende, og derfor råder jeg deg til å begynne med enern og fortsette med toern, storyen er viktig i rollespill vettu. Grafikkmessig er (selvsagt) toern bedre, men grafikken på enerne er jo heller ikke akkurat fæl. Alt i alt er begge spillene veldig gode, og starter du med eneren og fortsetter med toeren, kan jeg garantere svært mange timer moro.

Lenke til kommentar

Har satt meg godt inn i Gothic 2 atm,, og føler ikke noen trang til å ha spilt igjennom ener'n på forhånd. Spillet er lagt opp til at du får god innføring i hva som skjer, selv om det er basert som en oppfølger..

Men viss du er helt sånn RPG entusiast, er det vel greit å få med seg hele storyen,, men anbefaler deg å skaffe toern iallefall... :wink:

Lenke til kommentar

Jeg elsker de begge. De er helt utrolig kjekke å spille. Jeg har faktisk spilt gjennom Gothic 1 tre ganger, (siden man kan velge hvilken "camp" man vil følge). Det er et utrolig spill, du kommer til å kaste bort maaange timer hvis du setter deg inn i det. Gothic 2 synes jeg faktisk var lettere enn Gothic 1, men jeg brukte mye tid på Gothic 2 og... Jeg vil egentlig anbefale deg i å begynne med Gothic 1, jeg synes faktisk at den var litt kjekkere enn Gothic 2, ikke mye, men litt. Men Gothic 2 er kanskje lettere å spille da de har forenklet "spille kontrollene" litt. Det er egentlig ikke så merkbart når du har satt deg inn i spillet. Forskjellen er at i Gothic 1 må du trykke Ctrl + frem (w) for å plukke opp en gjenstand fra bakken, mens i Gothic 2 holder det med bare Ctrl. Gothic er faktisk blandt de beste spillene jeg har vært borti:

Top 10 (+1)

(nå snakker jeg kun om PC spill her...)

1. Indiana Jones and the Fate of Atlantis

2. The DIG

3. Full Throttle

4. Gothic

5. Medal of Honor - Allied Assult

6. Gothic 2

7. Half-Life - Counterstrike

8. Death Rally

9. Worms World Party

10. StarCraft

(Jeg ville gjerne plassert Mafia inni her en plass, men jeg vet ikke helt hvor...)

Lenke til kommentar

Etter å lest denne tråden lastet jeg ned Gothic 1 demoen (kan forøvrig finnes her: http://www.fileplanet.com/index.asp?file=69523 ) og har i første omgang bestemt meg for å kjøpe 1'eren.

Har spurt om det i en annen tråd, men er det noen som vil selge meg gothic 1?

Jeg søkte etter det på diverse nettbutikker og fant det her http://www.zpill.no/product_info.php?products_id=269.

Men jeg synes 349kr er litt dyrt for et såpass gammelt spill, er det noen som vet hvor det kan anskaffes billigere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...