RulleRimfrost Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Mulig jeg er på feil jorde nå, men retter heller dette mot dba'er enn tec-support Jeg har et Excelark som benytter ekstern tilkobling for å hente data fra en Stored Procedure i Sql Server 2005. I Microsoft Query har jeg bare skrevet inn navnet på sproc og en stk variabel dbo.SP_getPortfolio '01.05.2010' Min sproc, har da en variabel ALTER PROCEDURE dbo.SP_getPortfolio @dateSeparator datetime AS BEGIN... Det funker fint, helt til jeg ønsker å sende en variabel i stedet for en fast datostreng fra Excel. Om jeg setter inn dbo.SP_getPortfolio [minDato] i kallet, som jo normalt tilsier at Excel skal spørre meg om en dato, får jeg opp følgende melding : Error converting data type nvarchar to datetype Hvordan vet odbc-koblingen at jeg ikke har tenkt å skrive en dato? Burde ikke Excel spørre meg om input før den begynner å påstå at jeg supplerer nvarchar.... Må jeg muligens omgå dette i sproc'en med å sende inn en streng med nvarchar, og konvertere denne på server eller noe slikt? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hvordan kaller du prosedyren i VBA? Post koden hvis du har mulighet. Hvis du benytter ADO så setter du datatypen når du legger til ADODB.Parameter i ADODB.Command. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Mulig problemet er at jeg ikke benytter vba. Tenkte å unngå macroadvarsler hos brukerne, så jeg benytter bare "hent eksterne data"-funksjonen i Excel, og når Ms Query kommer opp skriver jeg bare navnet på stored procedure i SQL kodevinduet. Mulig ms Query og stored procedures ikke er noen ideell match, og jeg må bruke vba... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå