Sjohej Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 hei:) jeg lurte på hvilket skjermkort som er best av poworcolor hd 5870 og MSI hd 5870. hvis det er forksjell vil man merke det i spill? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hvis det er forskjeller i ytelse så er nok dette marginalt. Det interessante å vite kunne vært om det er stor forskjell i støy på dem. Men det blir også litt tipping siden du ikke linker de aktuelle kortene, det kan jo være vesentlig forskjell i klokkehastighet på dem. To like kort bør yte relativt likt, men hvis det er forskjell i klokkehastighet så kan det være snakk om større forskjeller. Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 powercolor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579278&cks=ASS&assoc=20ACC316-0E63-43E2-9BBE-D2583A1CB52E Msi: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=135949 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Etter det jeg kan se så er Powercolor kortet litt overklokket med 875Mhz kontra MSI's 850Mhz så da yter nok Powercolor noe bedre enn MSI. Det er jo også nærliggende å tro at det kanskje tåler høyere overklokking siden det leveres overklokket fra fabrikk. Det ser også ut til at Powercolor har en bedre kjøleløsning enn MSI med større vifte og luftinntak. Eksosgrillen ser lik ut på begge, men det er en åpning rundt dekselet til Powercolor slik at noe av kjøleluften vil bli sirkulert inni maskinen. Om dette er en ulempe eller en fordel kan jeg ikke svare for. Jeg tipper at dette også gjør at kortet til Powercolor ikke vil bråke like mye som MSI's kort. Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 tusen takk for hjelpen:) dere er så hjelpsomme her på dikusjon.no:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå