Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av ny Smarttelefon.

Anbefalte innlegg

Hei! er på utkikk etter ny jobbtelefon.

Er veldig usikker på hva jeg skal velge har per dags dato X10i, og ikke kjempe fornøyd (henger seg ofte, dårlig samtalekvalitet, dårlig batterilevetid etc)

Har sett litt på Wave og desire. Hvordan er Bada vs Android?

Noen forslag og komme med?

Krav:

Office støtte. (helst!)

Bra på E-post

grei batterilevetid (må holde dagen ut ved moderat bruk)

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde ikke en gang være et spørsmål. iPhone 4 kommer jo neste måned! Vent i tålmodighet på den, du vil ikke angre! Mange er motstandere av Apple og iPhone, men det er mer prinsipielt. Det finnes ingen gode grunner til å styre unna iPhone nå lengre, og jeg kjenner ingen personer som er ufornøyd med sitt Apple-produkt, men veldig mange som er storfornøyde. Det eneste problemet med iPhone er at den er så bra, at noen tilbringer litt i overkant mye tid med den, men det er vel også bare en positiv ting med mobilen. Ikke en gang tenk på å kjøpe HTC eller andre Wannabe-iPhones. iPhone var først ute med det meste, og de andre smarttelefonene koster like mye omtrent, men de er trege, vanskelige, avanserte og har ikke de samme mulighetene som iPhone har, bl.a. pga AppStore. Hvis du er i tvil, så se på Apples WWDC på www.apple.com. Du vil ikke være i tvil lengre. Lykke til.

Lenke til kommentar

iPhone var først ute med det meste, og de andre smarttelefonene koster like mye omtrent, men de er trege, vanskelige, avanserte og har ikke de samme mulighetene som iPhone har, bl.a. pga AppStore.

Ikke samme mulighetene? hva slags programmer får man til iPhone som man ikke får til Android?

Man finner det meste man trenger på Android Market.

Lenke til kommentar

Det burde ikke en gang være et spørsmål. iPhone 4 kommer jo neste måned! Vent i tålmodighet på den, du vil ikke angre! Mange er motstandere av Apple og iPhone, men det er mer prinsipielt. Det finnes ingen gode grunner til å styre unna iPhone nå lengre, og jeg kjenner ingen personer som er ufornøyd med sitt Apple-produkt, men veldig mange som er storfornøyde. Det eneste problemet med iPhone er at den er så bra, at noen tilbringer litt i overkant mye tid med den, men det er vel også bare en positiv ting med mobilen. Ikke en gang tenk på å kjøpe HTC eller andre Wannabe-iPhones. iPhone var først ute med det meste, og de andre smarttelefonene koster like mye omtrent, men de er trege, vanskelige, avanserte og har ikke de samme mulighetene som iPhone har, bl.a. pga AppStore. Hvis du er i tvil, så se på Apples WWDC på www.apple.com. Du vil ikke være i tvil lengre. Lykke til.

Har hatt Iphone før og det levde rett og slett ikke opp til forventningene.

AppStore er vel ikke noe særlig argument da Android har market.

Noen andre forslag?

har sett på Desire og S8500.

noen som har prøvd s8500 / bada?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et par-tre stykker her inne med Wave, og de forsvarer telefonen sin med nebb og klør. Ergo er den sannsynligvis god.

Desire er littegrann "yesterday's news" nå (men for all den, den er jo fortsatt akkurat like bra som den var i går), hva med en Samsung S9000 Galaxy S? Da får du fordelene med Android og samme superskjerm som Wave.

Ellers, fint å se at salgsavdelingen til Apple (Ocken Bom) tar seg tid til å drysse litt FUD over småfolket ;)

Lenke til kommentar

Det er et par-tre stykker her inne med Wave, og de forsvarer telefonen sin med nebb og klør. Ergo er den sannsynligvis god.

Desire er littegrann "yesterday's news" nå (men for all den, den er jo fortsatt akkurat like bra som den var i går), hva med en Samsung S9000 Galaxy S? Da får du fordelene med Android og samme superskjerm som Wave.

Ellers, fint å se at salgsavdelingen til Apple (Ocken Bom) tar seg tid til å drysse litt FUD over småfolket ;)

Enig,gå for Samsung S9000 Galaxy S. Iphone er gammelt nytt og gammel teknologi.

Lenke til kommentar

Barnslig å skrive sånn.

Det er mange med Wave her inne men alle engasjerer seg ikke på lik måte som 8-10 stk av oss...

Å kritisere/slenge spydigheter grunnet vi er fornøyd med et produkt hører ikke hjemme i en saklig diskusjon spesielt etter at hele IT Norge har skrytt produktet opp i skyene og alle gir den 6 av 6...

Nå er det bare HTC eiere som faktisk har hatt en negativ tone men dette er grunnet de føler seg truet av en svært god telefon og du er jo en av de med din Legend...

Pluss siden til Desire har bare vært at den har litt større skjerm men en klart dårligere og at den kjører Android kontra Bava ellers så banker Wave Desire på alle felt.

Nå syntes vi som har denne telefonen at det er fordel at den kjører Bava grunnet man slipper masse bugs/virus samt det bygges som mange ganger skrevet før ut i rekordfart. Det er ikke for ingen ting Samsung har satset 3,5 mil dollar til mennesker som skal bygge ut apps delen av Bava...

Så kommer Galaxy S med verdens beste skjerm på lik linje som Wave og den er større en Desire sin samt den kjører Android på lik linje huffamei der ble plutselig Desire en gammel og uinteressant nyhet.¨

Her bør det ikke være noe tvil hva man bør velge.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det heter BADA og I9000, ikke bava eller s9000. Kjære vene - det bør du jaggu kunne hvis du skal argumentere for din egen telefon. Å si at s8500 banker HTC Desire på alle felt er jo helt skivebom.

--

Ingen av de er dårlige valg og du vil etter all sannsynlighet bli fornøyd uansett.

Jeg mener at s8500 er et dumt valg HVIS du skal bruke telefonen til mer enn det som "pleier" å følge med på en telefon. Samsung sine apps-utvalg er ikke i nærheten av hva som blir lagt ut i android marked. I tillegg er utviklersamfunnet langt større i android, som bare vil vokse og vokse. Om s8500 er et godt valg kommer helt ann på ditt behov. Setter du krav på at telefonen din skal kunne ha tilgang til litt mer enn det som følger med i salgspakken, så bør du velge noe annet enn s8500 (wave)

HTC desire dekker behovet ditt + tilgangen til en verden av applikasjoner. FØR s8500 og i9000 kom, så var det desire som hadde en av de beste skjermene på markedet. Så er spørsmålet - hvor ønsker du å kutte. Litt dårligere skjerm eller miste tilgang til spill og applikasjoner?

Det beste valget i dag ser jeg på som i9000. Da denne har bedre skjerm enn desire og etter å ha lekt med den i en dag nå - så virker det også som om den har ganske bra batterikapasitet. I tillegg er det en android-telefon. Men så koster den ca 1500kr mer å kjøpe.

Mitt tips: Vurder først om du har behov for applikasjon og spillutvalg i android, så går du rett og slett etter hvem du føler ligger best i hånda og ser best ut. Alle disse tre er et godt valg. Jadajada er litt trangsynt her.

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Yesterdays news....haha. Kjøper du deg mobil i dag vil det alltid bli sånn at om 1-2 mnd så blir den yesterdays news. Kommer stadig nye mobiler som er bedre enn det som er. Det beste er å lese tester på nett og gå i en butikk og teste de forskjellige som er ute på markedet. Man må bare kaste seg inn i det og kjøpe. Er ikke fan av iPhone men er spendt på den nye som kommer. Den skilter med bra spesifikasjoner.

Om du vil vite litt om HTC Desire så har jeg det.

E-post leseren er fin. Lett å bruke, laster ned filer og så langt har den støttet alt når det kommer til visning (inkludert office filer). Og skal du ha et program som er kompatibelt med office så kan jeg tenke meg det finnes på Marked. Jeg bruker mobilen nokså mye i løpet av dag, da til spilling, en del internett og mye annet. Og da lader jeg den hver kveld. Sånn det virker på meg blir batteriet bedre etter en del bruk.

Lenke til kommentar

Det heter BADA og I9000, ikke bava eller s9000. Kjære vene - det bør du jaggu kunne hvis du skal argumentere for din egen telefon. Å si at s8500 banker HTC Desire på alle felt er jo helt skivebom.

--

Ingen av de er dårlige valg og du vil etter all sannsynlighet bli fornøyd uansett.

Jeg mener at s8500 er et dumt valg HVIS du skal bruke telefonen til mer enn det som "pleier" å følge med på en telefon. Samsung sine apps-utvalg er ikke i nærheten av hva som blir lagt ut i android marked. I tillegg er utviklersamfunnet langt større i android, som bare vil vokse og vokse. Om s8500 er et godt valg kommer helt ann på ditt behov. Setter du krav på at telefonen din skal kunne ha tilgang til litt mer enn det som følger med i salgspakken, så bør du velge noe annet enn s8500 (wave)

HTC desire dekker behovet ditt + tilgangen til en verden av applikasjoner. FØR s8500 og i9000 kom, så var det desire som hadde en av de beste skjermene på markedet. Så er spørsmålet - hvor ønsker du å kutte. Litt dårligere skjerm eller miste tilgang til spill og applikasjoner?

Det beste valget i dag ser jeg på som i9000. Da denne har bedre skjerm enn desire og etter å ha lekt med den i en dag nå - så virker det også som om den har ganske bra batterikapasitet. I tillegg er det en android-telefon. Men så koster den ca 1500kr mer å kjøpe.

Mitt tips: Vurder først om du har behov for applikasjon og spillutvalg i android, så går du rett og slett etter hvem du føler ligger best i hånda og ser best ut. Alle disse tre er et godt valg. Jadajada er litt trangsynt her.

'

Hvem er du skriver til her? Du kritiserer 3 ting som er skrevet av 3 forskjellige brukere....

Så er man tilbake til at Desire har Andriod og litt større men klart dårligere skjerm.

Du skriver at det ikke er stor forskjell på Super Amoled kontra Amoled vel du tar feil det blir som natt og dag så sjekk tester før du skriver tull...

Jada Android har masse apps som mange av oss ikke bryr oss om men Bava utvikles hver dag de har som skrevet før satset 3.5 mil dollar bare på utvikling av apps delen.

Det ligger mange spill på Samsung marked allerede pluss telefonen i seg selv er proppet med masse godsaker som du må laste ned til din Desire...

Slenger inn min liste om fordeler igjen.

1.Får starte med skjermen, denne er SUPERAMOLED.

Rimelig stor forbedring i forhold til vanlig AMOLED skjerm så stor at de nå konstaterer at det er "verdens beste skjerm"

2.Batteri: standby 450t, tale 8,5t, musikkavspilling holder i 30 timer rundt 3 ganger bedre en Desire.

3.Den har Bluetooth 3.0 Desire har det ikke.

4. Wifi b/g/n har den. Du lurer på hvilken smarttelefon som ikke har det...Desire har det ikke....

5.Divxplayer, uansett hvor denne hører hjemme......den har da iallefall det. Desire f.eks har det ikke.

6.Bada, siden du ikke har hørt om det KAN det ikke bli bra? Vel det er det ingen som vet ennå. Men alle testene er foreløbig veldig positive iallefall og megakonsernet Samsung satser masse penger på dette og nye apps/spill detter inn dag for dag.

7.2GB internt minne ikke mye? Desire har f.eks bare 512MB.

8. Aluminium body synes vel de fleste er positivt kontra plast eller?

9. Handwriting recognition.

10.Proximity sensor.

11.Tv utgang Desire har det ikke (ikke bra)

12.Den kan brukes som fjernkontroll av TV, Dvd etc Desire kan det ikke.

13. Den har et design som slår de fleste samt den har et belegg på skjermen som gjør den utrolig motstanddyktig mot fingeravtrykk og den er meget lett å tørke av.. Desire har ikke dette.

Desire!

1.Litt større men klart dårligere skjerm og er nesten ubrukelig i sollys.

2.Andriod OS som er bedre utbygd selv om dette også er begrenset i Norge kontra USA ulempen er bugs, virus og spyware du kan få når du laster ned dill dall de fleste ikke trenger. BADA kommer etter og utvikles daglig.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Dette kan vel kalles en skikkelig Knock out :p

Jeg har hatt Andriod telefon på lik linje som Jada her og jeg har ikke savnet det markede et eneste sekund og det virker definitivt ikke at Jada her gjør det.

Det ligger masse apps på Samsung marked allerede nok til å fylle WAVE med masse for de som er interessert i slikt.

Desire har en tråd her inne på 280 sider et eller annet og jaggu skives det masse klager i denne tråden...

Wave har en tråd på bare 9 sider men ingen klager :cool:

Lenke til kommentar

Basert på førsteinntrykk (har ikke telefonen selv) vil jeg si at Wave er et godt valg. Ikke altfor stor skjerm (som du selv sier Galaxy S har og jeg til dels er enig i) samtidig som det er en veldig god mobil (basert på noe bruk). Noe anmeldelser også sier seg enig i.

Skulle jeg kjøpt en telefon med stor trykkskjerm ville hvertfall jeg kjøpt Wave.

Lenke til kommentar

Dette kan vel kalles en skikkelig Knock out :p

Jeg har hatt Andriod telefon på lik linje som Jada her og jeg har ikke savnet det markede et eneste sekund og det virker definitivt ikke at Jada her gjør det.

Det ligger masse apps på Samsung marked allerede nok til å fylle WAVE med masse for de som er interessert i slikt.

Desire har en tråd her inne på 280 sider et eller annet og jaggu skives det masse klager i denne tråden...

Wave har en tråd på bare 9 sider men ingen klager :cool:

Er helt enig. Gått litt igjennom samsung apps og ligger mye nyttig (samt sjukt mye unyttig), akkurat som market og app store.

Så lenge Samsung satser på BADA tror jeg nok det kan gå riktige veien :)

Lenke til kommentar

Du skyter deg selv i foten når argumentene dine er fulle av feil. Som jeg sier, hvis du man ikke trenger android apps så er jeg fullt inneforstått med at wave er et bedre valg. For min del er det ikke det, for jeg er nødt til å ha tilgang til android apps til hva jeg bruker telefonen min til. (feks. fjernstyring, xbmc, vnc, rtsp osv.)

Det er grunnen til at jeg velger en android-telefon og gjør at wave er helt uaktuelt for meg.

Galaxy S derimot skriver jeg veldig mye positivt om i første post (hvis du leser omigjen), for du klarte jo å argumentere for at jeg ikke mente at superamoled var bra. Jeg fulgte nemlig med på samsung konferansen, så jeg har fått med meg det meste av denne teknologien og når jeg tydelig skriver at det er den beste skjermen på markedet - hvordan får du det til at jeg ikke mener den er bra (bedre enn desire) da?

* Desire har ikke 3 timer taletid - feil. Den har det dobbelt. Ja, litt dårligere enn Samsung - men helt feil å si at den er tre ganger dårligere. Og oppgraderingen har også gitt den enda bedre batterikapasitet.

* Før du får benyttet bluetooth 3.0, så er telefonen din for gammel - akkurat som du mener om 3 måneder gamle desire. Du må uansett bytte produktene i andre enden også for å få bruk for det. Dette er også et spørsmål om BEHOV som jeg tydelig skriver til trådstarter. BEHOV

* Desire kan spille divx igjennom yx-player, nok en feil fra deg.

* Det er flere utviklere samlet under Android enn under en låst kjerne i Samsung BADA (ikke BAVA), så etter rask logikk, så vil det også være en større platform med større tilgjenglighet for tredje partisjons programvare. BEHOV

* At desire ikke kan brukes under sollys er bare tull. Du velger selv hvor stor kontrast du ønsker på skjermen din.

* Når man kan oppgradere til 32GB minne uansett, så syns jeg den diskusjonen er for spesielt interesserte. BEHOV

* På hvilken måte kan du bruke wave som fjernkontroll? Spør etter nysgjerrighet da jeg ikke vet det selv.

* Handwriting recognition. Proximity sensor. Tv utgang. Alt dette er et spørsmål om behov. Har aldri opplevd noe stort behov for å koble opp telefonen min til tven, men jeg håper det kan være mulig en dag. Nå er kapisteten for dårlig både på lyd og bilde siden for min del. Oppløsning, optikk, lydkvalitet. Alt er for dårlig hvis man setter krav til lyd og bilde.

Jeg vil også kritisere byggekvaliteten på Galaxy S, da den virkelig er for plastikkaktig og for lett i hånda. Der er både desire og wave bedre - kanskje legend den beste selv om jeg personlig ikke liker den leppa. Samsung er på riktig spor og gjør mye riktig om dagen. Veldig innovative og jeg liker at de utfordrer selv med et nytt system som Bada.

Har lyst til å oppsummere (igjen) om at jeg er klokkeklar på at Galaxy S kanskje er den beste telefonen på markedet da den gir mulighet for alt som er mulig å få tak i på en telefon i dag. Gratulerer swirix med ny telefon - og sier igjen som innledningsvis på forrige post - at du etter all sannsynlighet vil bli fornøyd uansett hvilken av disse telefonene du har :)

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Du blander telefoner og meninger jeg ikke har skrevet men nå er denne tråden ferdig da trådstarter har tatt det beste valget etter min mening samt fordelene jeg har skrevet ligger der uansett om du vil like det eller ikke.

Desire er ikke i nærheten av 6 timer taletid dette bør du prøve ut jeg tipper rundt 2 timer kanskje.

The end.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Du har altfor sterke personlige meninger som blander seg inn i denne diskusjonen.

Hvis du gidder å analysere og faktisk teste hver enkel telefon, så finner du fort ut av at alle disse tre telefonene er det ypperste på markedet akkurat nå. Og si at enten den ene eller den andre gruser noe blir som å si at BMW er ti ganger bedre enn Audi fordi jeg har BMW selv. Du bør se ting med nøytralt syn. Jeg jobber med telefoner daglig og syns du gir HTC ufortjent kritikk. Det er heller ikke uten grunn at den tester bra overalt.

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Du er sinna skjønner jeg men jeg må få ha mine meninger og jeg har skrevet fordelene for dette. Nei Wave gruser ikke Desire dette tar jeg tilbake men jeg mener den er klart bedre på lik linje at min Mercedes er bedre en BMW og Audi i samme klasse :D 320 E klasse :love:

post-80037-1277315817,48_thumb.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...