Gå til innhold

Trenger seriøs hjelp! Treg nybygd ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Western Digital 120 GB 8MB Cashe.

Den står alene på IDE kabelen, men BIOS fant den ikke når jeg satte jumperen på Master. Derfor satte jeg den på Cable Select, og da fant BIOS disken med en gang. Regner derfor med at dette er riktig... Tar jeg feil?

Det er fei på merkinga av noen av wd 120 m/8mb cashe.

Jumperen skal stå et "hakk" til høyre siden for IDE-kabelen (hvet jeg er elendig til å forklare)

Lenke til kommentar

Utrolig at ingen har nevnt denne ennå men...

Du sier maskinen din er treg? Jobber CPU på 100% når du ikke gjør noe som helst?

Sjekk Task Manager. (høyreklikk i taskbaren)

Sjekk Performance tab'en og se om du har 100% cpu load.

Hvis du har det så går du i Processes og ser hvilken prosess som drar cpu tid. Da kan du feks. kille den og sjekke i regedit eller no etter filnavnet. (sikkert noe som loader seg i bakgrunnen)

Bare et hint;)

Lenke til kommentar
Det var winnet eller noe. Åssen sletter jeg det??? Det fulgte med imeshen regner jeg med.

Så maskinen fungerte altså før du la inn iMesh? Det kunne du i så fall ha nevnt.. :| (winnet.exe kommer med iMesh ja!)

Anyways, hyggelig at du fant ut av det! Ad-aware fikser som sagt biffen. Lenge leve de enkle løsningene.. :smile:

Lenke til kommentar

Godt at du fikk fikset det - har bare en liten kommentar: Med den HDD'en, og det hovedkortet du har, skal man ikke bruke jumper når én enhet skal stå alene som Master på en IDE-kanal. Grunnen til at Cable Select da fungerer for de fleste, er at denne funksjonen må være støttet av HK, noe som skjelden er tilfelle. Så når man da setter jumper på CS, blir det det samme som å ikke bruke jumper i det hele tatt - dette gjelder forøvrig for de aller fleste HK og IDE-enheter av nyere årgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...