Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har akkurat bygd meg en ny PC (med litt hjelp fra en "ekspert"). 2.8 GHz Pentium 4, Windows XP Pro, Asus hovedkort (husker ikke modell... spør hvis det er viktig, så skal jeg finne det ut), asus geforce 4 ti4200, 512 MB DDR-DIMM. Problemet er at den går abnormt treigt. Windows utfører alle slags oppgaver usannsynlig sakte. Det gjelder de fleste andre ting på maskinen også. HJELP!!! Hva skal jeg gjøre??? Litt kjett med en splitter ny PC som er helt ubrukelig... Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du har sjekket, & dobbeltsjekket at alt er satt opp riktig i BIOS?! Nyeste drivere lagt inn? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Tha, han "eksperten" satte opp BIOSen, jeg hakke noe peiling der... Hva kan evt. være feil? Som gjør at det går så ufattelig tregt? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jumperen står riktig på harddisken? Der tabba jeg meg ut...alt gikk sykt tregt, så fant jeg ut at jeg ikke skulle ha (eller skulle ha) to stk jumpere på min seagate IV harddisk...da skyt shuttlen min fart ja.. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Har Western Digital 120 GB 8MB Cashe. Den står alene på IDE kabelen, men BIOS fant den ikke når jeg satte jumperen på Master. Derfor satte jeg den på Cable Select, og da fant BIOS disken med en gang. Regner derfor med at dette er riktig... Tar jeg feil? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 tja, så lenge du finner den så er det vel greit. Men jeg liker ikke Cable Select, ville heller prøvd å få den til å virke som Master. Men ellers hva som kan være galt, drivere, prøvd å ta ut pci kort, ram etc? bytte om på pci kort? Tja, egentlig alt jeg kommer på nå... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Drivere til hovedkort er viktig. Prøv å finn ut hva hovedkortet het. Og så bør jo UDMA være aktivert på diskene. Installér også nyeste drivere til skjermkortet fra nvidia.com. Ellers vet jeg ikke.. Lykke til! Edit..: kom akkurat til å tenke på naboens WD 80GB jeg satt inn for dem. Den gikk også usannsynlig treigt. Jeg har bare ikke giddet å sjekke opp saken. Tror sannelig jeg må bort å feilsøke litt når jeg er ferdig med muntlig IT-eksamen.. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 UDMA er aktivert. Skal sjekke driverne. Tror de skal være lagt inn... Skifte om på PCI kort? Er det vits? Men hvorfor ikke cable select? Hvordan skal jeg få den til å virke som master? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Kommer bare med forslag jeg, man kan ALDRI vite hva som er galt med en pc, får i pc verden kan alt være galt.. Sett harddisken til Master og sett den på IDE kablen og flytt den frem og tilbake til du finner den i bios...er jo bare 2 muligheter da... Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Men hvorfor ikke cable select? Kan det alene være grunnen til at det går så sinnsvakt tregt? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Det er jeg ikke sikker på..Men prøvde du å bytte om til Master igjen? Man må bare prøve og feile...finner alltid feilen til slutt... :wink: Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Nei, gidder ikke å begynne med det i kveld. Tror du det kan være windowsen a? Crack (ups?), men den har da funka bra på alle andre maskiner den har blitt brukt på... Vits å formatere? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du formaterte vel harddisken før du satte den i den nye PCn? Dette må du gjøre, hvis ikke blir det mye kluss med drivere og sånn. Prøv format c:.. Lenke til kommentar
torrence Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 tja, så lenge du finner den så er det vel greit. Men jeg liker ikke Cable Select, ville heller prøvd å få den til å virke som Master.Men ellers hva som kan være galt, drivere, prøvd å ta ut pci kort, ram etc? bytte om på pci kort? Tja, egentlig alt jeg kommer på nå... denne disken er umulig å finne som master på mitt ASUS (A7V333) kort også... cable select måtte til for å ta den i bruk Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Da er ikke det feli i hvertfall Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Da er ikke det feli i hvertfall Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Står harddisken som "Single or Master" ? Husker jeg hadde problemer med å finne harddisken min da den sto som "master with slave", og da hadde jeg ikke en slave disk på den kontrolleren. Prøv det. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Egentlig så grunnleggende at det nesten er dumt å foreslå, men CPUen jobber på spesifisert hastighet? (Slik at FSB ikke er satt til f.eks 100 istedet for 133, eller 200?) Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Får vel kanskje sjekke det ja... Lenke til kommentar
immo Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Er nok helt sikkert XP.. føkker opp ting for mange det operativsystemet. Spesielt om du har lagt inn servicepack 1. Tipper hardwaren din er toppers.. legg in win2k! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå