World Of Warcraft Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei, For ganske lenge siden leide jeg en webserver hos ServeTheWorld.net (har den enda) Med domenenavnet nihth.com, jeg har egentlig ikke særlig behov for selve web serveren, jeg brukte den kun helt i starten til litt forskjellig småting og testing. Nå etterhvert kan det bli aktuelt å sette opp en egen webserver og da ønsker jeg å bruke nihth.com som domenenavn opp mot DynDNS eller noe lignende. Hvordan går jeg fram? Så vidt jeg vet har jeg ingen verktøy for å kunne endre hvor domenenavnet peker på hos ServeTheWorld.net. Og er det i det hele tatt jeg som eier det? Det står ingen ting om meg på whois.net Hvis jeg stenger min konto hos ServeTheWorld.net vil jeg fortsatt kunne bruke domenenavnet? Lenke til kommentar
Ocken Bom Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Mange webtjenere tilbyr bytte av domene til andre webhoteller. Da bør du i prinsippet ikke trenge å gjøre noe hos ServeTheWorld.net, kun på det nye webhotellet du øsnker å bruke. Prøv å sende en mld til dem, så bør de kunne hjelpe. Hvis ikke bør en mail til ServeTheWorld gjøre susen, med mindre de er en gjeng med hest***er. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Eierinformasjon for nevnte domene: Dette er informasjon som ligger åpent ute. Legg merke til uthevingen, du må ta kontakt med servetheworld og få det åpnet for overførsler før det er bare å ta kontakt med en ny domene-registrar og få flyttet det. [whois.internic.net] Domain Name: NIHTH.COM Registrar: ENOM, INC. Whois Server: whois.enom.com Referral URL: http://www.enom.com Name Server: NS1.HOSTED.SERVETHEWORLD.NET Name Server: NS2.HOSTED.SERVETHEWORLD.NET Status: clientTransferProhibited Updated Date: 21-oct-2009 Creation Date: 19-nov-2008[whois.enom.com]=-=-=-=Visit AboutUs.org for more information about nihth.com<a href="http://www.aboutus.org/nihth.com">AboutUs: nihth.com</a>Registration Service Provided By: ServeTheWorldContact: [email protected]: http://www.servetheworld.net Domain name: nihth.comRegistrant Contact: Ola Henriksen () Fax: ANDEBU ANDEBU, 3158 NOAdministrative Contact: ServeTheWorld Morten Repshus ([email protected]) +47.22222880 Fax: +47.22222881 Tvetenveien 152 OSLO, 0671 NOTechnical Contact: ServeTheWorld Morten Repshus ([email protected]) +47.22222880 Fax: +47.22222881 Tvetenveien 152 OSLO, 0671 NOStatus: LockedName Servers: ns1.hosted.servetheworld.net ns2.hosted.servetheworld.net Creation date: 19 Nov 2008 10:08:04Expiration date: 19 Nov 2010 10:08:00 Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Okey, takk for hjelpa :=) Lenke til kommentar
tyggemannen Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei, For ganske lenge siden leide jeg en webserver hos ServeTheWorld.net (har den enda) Med domenenavnet nihth.com, jeg har egentlig ikke særlig behov for selve web serveren, jeg brukte den kun helt i starten til litt forskjellig småting og testing. Nå etterhvert kan det bli aktuelt å sette opp en egen webserver og da ønsker jeg å bruke nihth.com som domenenavn opp mot DynDNS eller noe lignende. Hvordan går jeg fram? Så vidt jeg vet har jeg ingen verktøy for å kunne endre hvor domenenavnet peker på hos ServeTheWorld.net. Og er det i det hele tatt jeg som eier det? Det står ingen ting om meg på whois.net Hvis jeg stenger min konto hos ServeTheWorld.net vil jeg fortsatt kunne bruke domenenavnet? Så lenge du er den som har bestilt domenet og brukt det er det du som eier (leier) det. Sånn er det alltid. Domene og hosting er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) det stemmer ikke nødvendigvis, skremmende mange hosts registrerer domenet på segselv så tar en liten sum for og føre det videre fra seg til deg et annet sted. har vært et par tilfeller hvor sider som har blitt en suksess og har stått på hosten så har de solgt domenet til en tredjepart. har du oppretter/kjøpt domenet sammen med hosting må du stortsett flytte domenet over til en annen registrar selv som f.eks godaddy (flytting er stortsett 1-2$). noen hosts tilbyr beholde domenet via deres dns for 100-150kr året. Endret 24. juni 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå