Aleksander- Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg skal til Italia i sommer, og lurer derfor på hva som er lurt å kjøpe der med tanke på pris... Jeg tenker for det meste på datautstyr, men tar også i mot andre forslag! Mvh Alex Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 sprit og øl er sikkert billigre en i norge der.. datadeler vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 sprit og øl er sikkert billigre en i norge der.. datadeler vet jeg ikke.. jævlig seriøst svar.. veit ikke om de har masse datadeler i italia.. men jeg skal og dit i sommer så jeg lurer og :o Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Er ikke noe særlig billigere i Italia, kanskje du sparer noen kroner, men heller sats på mat Noen flere ting du burde skaffe i Italia : * Klær * Parfyme * Tøy de ikke har i Norge (masse :o ) * Mat * Drikke Ikke forvent superbillig priser, er ikke så mye forskjell fra Norge. Håper du får bruk for mine tips Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Trodde at digitalkameraer og filmkameraer var billige der. Men er som bare noe jeg tror. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Sikkert digitalkameraer og filmkameraer fra bakgata i Giovanni's bil Masse gatesalg der nede :wink: Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Ja jeg tror jeg satser på digitalkameraer fra en bakgateselger... Har hørt at det er god kvalitet og 5 års garanti på disse! Edit: giovanni er jo en dress produsent men alikevell: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 I følge en fyr jeg kjenner i Østerrike kan du forvente opptil 2/3 av norske priser på f.eks digitalkameraer, prisene skal i følge ham være ganske like i området, dvs også i Italia. Skal du kjøpe datadeler, må du finne ut hva du er int i og ta med deg en prisliste fra Norge, som en sa; prisene på datadeler i Norge er ganske presset, men på enkelte ting kan de være prisforskjeller. Jeg tipper at dersom du har tenkt å kjøpe et heftig skjermkort, kan du spare litt. Du må hvertfall huske at du har rett til å få trukket av MVA på det du kjøper i Italia, du skal sef etter rett betale MVA i Norge etterpå, men det avhenger sef hvor modig du er. Går/kjører dere på grønt(ingenting å fortolle, betale mva for) kan du i verste fall risikere å miste hva nå enn du kjøper, er det f.eks et digitalkamera er det sef vanskelig for tollerne å bevise dersom det ikke ligger oppi esken eller noe slikt og du har tatt endel bilder med det. Når det er sagt er kapasiteten til tollerne begrenset i Norge, se f.eks svenskehandelen, hadde tollerne hatt nok kapasitet til å ta alle hadde ikke gamlehjemmene langs grenset trengt å bruke penger på mat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå