Irmo Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei. Som så mange andre 18-åringer tar jeg kjøretimer hos en kjøreskole. Prisen var forholdsvis høy da jeg startet, men ikke spesielt mye høyere enn andre kjøreskoler. Jeg er godt fornøyd med undervisningen og opplegget deres, men i dag fikk jeg et lite sjokk. Jeg gikk inn på sidene deres og så at de hadde hevet prisen på alt. Kjøreskolen som var på linje med andre skoler prismessig er nå plutselig svært mye over. Jeg har allerede hatt flere kjøretimer med disse nye prisene uten å vite om det. Her har jeg jo gått ut i fra at prisen var den samme, med tanke på at jeg ikke har fått informasjon om noen forandringer i prisen. Jeg er kommet godt over halvveis i opplæringen og vil nødig bytte kjørelærer og kjøreskole nå. Spørsmålet er da hvilke rettigheter jeg har og hva jeg eventuelt kan gjøre, om noe? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Du kan fint bytte kjøreskole, du må få med et bevis på hvor langt du har kommet fra den kjøreskolen du driver på nå. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Har de ikke informert deg om de nye prisene, har de ikke rett til å ta mer enn først avtalt. Men jeg tror det også kan være slik at du får samme priser som du begynte med, mens nye elever må betale de nye prisene. Lenke til kommentar
Irmo Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 En kamerat av meg som startet samtidig som meg har allerede fått regning hvor noen av timene har den gamle prisen, mens andre er høyere. Det er altså noe kjøreskolen ikke har lov til å gjøre? Jeg tror jeg skal ta kontakt med dem og høre hva de har å si om saken. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Nei, så lenge de ikke har informert deg om de nye prisene, så skal du få de timene du allerede har tatt til den gamle prisen. Vet ikke hvordan det er for kjøreskoler, men i de fleste situasjoner skal man få beskjed en viss tid i forveien før prisendringen trer i kraft også. Hvis denne f.eks er en måned, skal du få timene den neste måneden også til gammel pris. Men er ikke sikker på om de har noe krav til å si fra en viss tid i forveien. Men de burde ihvertfall si fra FØR prisendringen trer i kraft, og ikke etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå