Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med å stå opp - ligger å sløver til 14.00 :/

Gjest mann22

Anbefalte innlegg

Gjest mann22

Jøss, nå er jeg endelig ute av senga. Jeg våknet idag ca kl 0900, og våkner vanligvis før dersom jeg har lagt meg på et fornuftig tidspunkt (dvs før 0100). Alikevel blir jeg bare liggende og døse til noen drar meg opp. Når jeg blir vekket (vanligvis av mor eller far) ser jeg hvor skuffet de er av at jeg enda en gang ikke har klart å stå opp, og det gjør meg meget trist. Jeg har tilnærmet ingen selvdisiplin, og sliter med å presse meg til de enkleste ting. På videregående hadde jeg mange fraværsdager på grunn av at jeg ikke orket å stå opp, selv om jeg var uthvilt. Dette gikk selvsagt ut over karakterene, noe som gjør at jeg ikke kan komme inn på så mange studier.

Nå er jeg uten jobb i påvente av svar på søknad om skole til høsten, dersom jeg ikke kommer inn da er jeg redd toget har gått for min del. Jeg er også redd at selv om jeg kommer inn vil latskapen min ødelegge for alt. Sitter her med null motivasjon og ser livet fosse bort, blir deprimert av bare tanken :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom deg i millitæret, der blir du dratt opp fysisk tidlig på morgenen, og gjerne klokken 0600 i rekrutten. Der lærte jeg meg mye selvdisiplin som har vært greit å få med seg videre. Millitæret gir deg også ekstra poeng på snittet om du ikke skulle komme inn på studier med en knapp margin slik at du stiller sterkere neste år.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Det var grunnen til at jeg faktisk må ta opp siste året allmenfag nå etter 5 år. Jeg "klarte ikke" å stå opp rett og slett akkuratt som deg.

Det som er en gjenganger her er SELVdisiplin all the way. Det er kun det det står på.

Jeg slet med det samme som deg, men det er jo bare å gjøre noe med det. Det kommer ikke til deg.

Dra i militæret, dra på folkehøyskole, du kan jo dra til USA ect. ett år på skole om du har muligheter økonomisk. Finn deg noe du liker å gjøre. Lag noe godt dagen før som du kan ha å spise til frokost dagen etter ect.

Det er bare fantasien som setter grenser :) Men det er iallefall på tide å ta seg selv i nakkeskinnet ;)

Lenke til kommentar

sørg for at du har noe som du har lyst å våkne opp til. F.eks kan du instalere program på pcen som blokker nettett ditt klokka 8 f.eks. Når det er blokka er det umulig og av blokke det. men du kan dersom du våkner før 8 avbryte hele prosesen ;)

Søk etter leechblock addonnen og tweak den slik at det passer dine behov.

Jeg selv har dette problemet nå og da. Greit nok i skoletida, da våkner jeg alltid. Sommerferien er det værre med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...