Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av etter 15-40min bruk.


Anbefalte innlegg

hello.

 

PC'n min har fungert fint å lenge nå, men den har begynt å slå seg av etter 15-40min bruk. Akkurat som om noen drar ut strømkabelen, bare kutter helt. Når jeg skal starte den igjen må jeg vente 5-10min ellers vil den ikke, hører bare viftene starter så slår den seg av. Har sjekket vifta på CPU'en om den funker og det gjør den. Er mest sikker på at det er hardware da den ikke vil laste windows før den skrur seg av.

 

Litt tekniske opplysninger om noen lurte:

Intel i7 920

Corsair Dominator 1600mhz 2gbx3

Gigabyte duraflex (noe slags gaming HK)

Samsung (harddisk og cd-rom, har ikke navnet på de)

 

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyder på at du har et varme problem, mest sannsynligvis CPU som blir for varm for da slår PCer seg normalt av.

 

Last ned og installer et program som sjekker temperaturer, f. eks. HWMonitor. La programmet kjøre mens du holder på med PCen og sjekk temepraturer og evntuelt spenninger.

 

Hva mener du med " Er mest sikker på at det er hardware da den ikke vil laste windows før den skrur seg av."?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Tyder på at du har et varme problem, mest sannsynligvis CPU som blir for varm for da slår PCer seg normalt av.

 

Last ned og installer et program som sjekker temperaturer, f. eks. HWMonitor. La programmet kjøre mens du holder på med PCen og sjekk temepraturer og evntuelt spenninger.

 

Hva mener du med " Er mest sikker på at det er hardware da den ikke vil laste windows før den skrur seg av."?

 

Takker for tips skal prøve det.. Var inne på tanken at det kunne være virus e.l, men det er lite sannsynlig da den nekter å skru seg på.

Lenke til kommentar

I svarte helv.... Det var utrolig varmt ja, burde ha ligget på halvparten, helst under det også. Min Q9650 @ 3.2 GHz holder 37 grader nå.

 

Sjekk CPU vifte at den er skikelig montert, helst bør du ta den av og legg på ny kjølepasta. Og sørg for at kjøleren blir festet skikkelig. Med en så høy temepratur blir ikke den i7 920 gammel.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

I svarte helv.... Det var utrolig varmt ja. Sjekk CPU vifte at den er skikelig montert, helst bør du ta den av og legg på ny kjølepasta. Og sørg for at kjøleren blir festet skikkelig. Med en så høy temepratur blir ikke den i7 920 gammel.

Skjønner ikke hvorfor den skal være så fryktelig varm. Får dra å kjøpe ny kjølepasta da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...