Gå til innhold

Stor forskjell på bildekvalitet ved bruk av HDMI eller AV kabel?

MFT

Anbefalte innlegg

Vurder å kjøpe PS 3, men TVen min er et par år gammelt og har ikke noen HDMI utgang (ivertfall såg jeg ingen). Så det blir til at jeg bruker vanlig AV kabler, så jeg lurer på om er det veldig stor forskjell mellom HDMI og AV? Vil ikke kjøpe PS 3 visst grafikken er "elendig" med AV kabel.

(feil forum)?

Endret av Andrelunde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig null peiling på sånnt, men du kan bruke en sånn AV (RGB?) kabel til PS 3? Må være sikkert, gidder ikke å kaste bort flere tusen på noe som ikke fungerer. :p

Vil "spillopplevesen" være like god uten HDMI?

Lenke til kommentar

dette blir litt sånn skudd fra hofta da jeg er litt opptatt her.

standard kommer PS3 med HDMI kabel og kompositt kabel med stereo lyd i tillegg til bilde på samme type plugg, da har du gul til bilde og rød/hvit til lyd.

er koblet med proprietær Sony i den ene enden og RCA(phono) hankontakter i den andre

kompositt klarer ikke HD bilde.

kompositt kan kobles til en scart overgang og vil vanligvis fungerer prikkfritt.

*tillegg*

RGB er en fargemodell slik som CMYK, de står for Red,Gren og Blue mens CMYK står for Cyan, Magenta, Yellow og blacK

og har strengt tatt ikke noe med kablene her å gjøre.

dog vis du går over på komponent så kan det være RGB eller YPbPr (vis jeg nå husker riktig

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

som stitch_it sier har det ingenting å si om du bruker Scart overgangen, men bildekvaliteten med kompositt er søppel, du bør sitte veldig nærme tven fordi det blir veldig vanskelig å lese tekst i spill som feks gta4, unchartes osv..

Jeg hadde 32" CRT tv fra Sony mine første 6måneder med ps3, det er selvsagt mye bedre enn ps2, men grafikken blir uklar og vanskelig å lese tekst som sagt.. søppel..

Funker fint midlertidig, regner med du har planer om å bytte ut CRT tven snart uansett?

Svogeren min spiller fortsatt xbox360 med kompositt på en gammel 24tommer tv-skjerm, så alt er mulig :p

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg hadde 32" CRT tv fra Sony mine første 6måneder med ps3, det er selvsagt mye bedre enn ps2, men grafikken blir uklar og vanskelig å lese tekst som sagt.. søppel..

jeg kjørte PS3en midlertidig på kompositt tilkobling da HDMI kabelen var defekt ved kjøp og jeg ville prøve å se åssen det ble på "gammel" tilkobling.

kan si at grafikken ble dårligere en HDMI men så lenge PS3en ble satt opp for den utgangen jeg brukte ble bildet klart.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en ny TV, men har ikke bestemt meg helt :)

Tror jeg dropper PS 3 visst jeg ikke får meg en ny TV.

Takk for all hjelpen :-)

Vil ha en 32" (42 blir for stort)til en billig peng.

Hva slags Tv har du i dag da egentlig ?? Er det en CRT eller flatskjerm ?

Hvis man ikke har Component eller HDMI/DVI inngang så er de beste alternativene S-Video eller RGB (via SCART), det er ikke HD men betraktelig skarpere enn standard Composite signalet.

Både RGB og S-video krever spesielle kabler, noen sier at tilsvarende kabler for PS2 kan brukes på PS3 men det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Har en 42" flatskjerm som begynner å bli ganske gammel nå, men må kjøpe en ny TV uansett siden den ikke er min og jeg flytter ut om ikke alt for lenge :-)

Vurderer å kjøpe denne, siden jeg ikke har mer penger til det.

De fleste spill er ikke på mer en 720p, sant?

Endret av Andrelunde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...