MFT Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Vurder å kjøpe PS 3, men TVen min er et par år gammelt og har ikke noen HDMI utgang (ivertfall såg jeg ingen). Så det blir til at jeg bruker vanlig AV kabler, så jeg lurer på om er det veldig stor forskjell mellom HDMI og AV? Vil ikke kjøpe PS 3 visst grafikken er "elendig" med AV kabel. (feil forum)? Endret 21. juni 2010 av Andrelunde Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 AV = AudioVisuelt HDMI = AV men du tenker kanskje på komponent eller kompositt? og ja grafikken vil ikke nødvendigvis være like bra via disse som den vil være over HDMI. Lenke til kommentar
MFT Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Har egentlig null peiling på sånnt, men du kan bruke en sånn AV (RGB?) kabel til PS 3? Må være sikkert, gidder ikke å kaste bort flere tusen på noe som ikke fungerer. Vil "spillopplevesen" være like god uten HDMI? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Bildet vil ikke bli like bra. Hvis fjernsynet har komponentinngang kan det nærme seg, men hvis du bare har RGB vil du vel ikke kunne kjøre HD engang, hvis jeg ikke er helt på jordet. Hvor mye du lar deg plage av disse tingene er opp til deg. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) dette blir litt sånn skudd fra hofta da jeg er litt opptatt her. standard kommer PS3 med HDMI kabel og kompositt kabel med stereo lyd i tillegg til bilde på samme type plugg, da har du gul til bilde og rød/hvit til lyd. er koblet med proprietær Sony i den ene enden og RCA(phono) hankontakter i den andre kompositt klarer ikke HD bilde. kompositt kan kobles til en scart overgang og vil vanligvis fungerer prikkfritt. *tillegg* RGB er en fargemodell slik som CMYK, de står for Red,Gren og Blue mens CMYK står for Cyan, Magenta, Yellow og blacK og har strengt tatt ikke noe med kablene her å gjøre. dog vis du går over på komponent så kan det være RGB eller YPbPr (vis jeg nå husker riktig Endret 21. juni 2010 av stich_it Lenke til kommentar
MFT Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Så, visst jeg har en kompositt kabel så kan jeg ha PS 3? Har en gammel PS 2 med det RGB styret. Takk for all hjelpen hittil og sorry at jeg ikke er helt med Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 du får med en komposittkabel i pakken så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
MFT Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Takk skal du ha for all hjelpen. 1+ internett til deg Vil jeg få bedre bilde vist jeg kobler en scart overgang til kompositt? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Så vidt jeg vet gjør det ingen forskjell Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) som stitch_it sier har det ingenting å si om du bruker Scart overgangen, men bildekvaliteten med kompositt er søppel, du bør sitte veldig nærme tven fordi det blir veldig vanskelig å lese tekst i spill som feks gta4, unchartes osv.. Jeg hadde 32" CRT tv fra Sony mine første 6måneder med ps3, det er selvsagt mye bedre enn ps2, men grafikken blir uklar og vanskelig å lese tekst som sagt.. søppel.. Funker fint midlertidig, regner med du har planer om å bytte ut CRT tven snart uansett? Svogeren min spiller fortsatt xbox360 med kompositt på en gammel 24tommer tv-skjerm, så alt er mulig Endret 21. juni 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
MFT Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Vurderer å kjøpe en ny TV, men har ikke bestemt meg helt Tror jeg dropper PS 3 visst jeg ikke får meg en ny TV. Takk for all hjelpen :-) edit: ps. er denne god til spilling? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597379&view=detailed#ProductTabs Vil ha en 32" (42 blir for stort)til en billig peng. Endret 21. juni 2010 av Andrelunde Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 42 er IKKE for stort nei, såpass må det være. Kan like godt spytte i litt ekstra å få noe skikkelig og større enn kaste bort noen lapper på noe som er bare midt på treet. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg hadde 32" CRT tv fra Sony mine første 6måneder med ps3, det er selvsagt mye bedre enn ps2, men grafikken blir uklar og vanskelig å lese tekst som sagt.. søppel.. jeg kjørte PS3en midlertidig på kompositt tilkobling da HDMI kabelen var defekt ved kjøp og jeg ville prøve å se åssen det ble på "gammel" tilkobling. kan si at grafikken ble dårligere en HDMI men så lenge PS3en ble satt opp for den utgangen jeg brukte ble bildet klart. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Spilte nesten hele Uncharted 1 med bilderørs tv, før eg fikk meg 42" Full HD og HDMI kabel, og HERREGUD for en forskjell, men den gamle tv'en kunne eg ikke lese teksten som stod når folka snakket og i boka til Drake, men SÅ klart alt ble med ny tv, helt herligt. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 jeg gjorde det med MGS:GotP, på LCD skjerm og på kompositt ble bildet grovere men tekst og slikt var fint lesbart, men fikk jo et mye mer detaljert bilde med HDMI og HD. Lenke til kommentar
MFT Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Grunnen til at jeg vil ha en 32" er for at jeg har ikke så mye plass til TVen. Vil jeg kunne lese teksten osv med en så "liten skjerm"? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 garantert så lenge du har HD og ikke sitter "for langt vekke" fra skjermen Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Vurderer å kjøpe en ny TV, men har ikke bestemt meg helt Tror jeg dropper PS 3 visst jeg ikke får meg en ny TV. Takk for all hjelpen :-) Vil ha en 32" (42 blir for stort)til en billig peng. Hva slags Tv har du i dag da egentlig ?? Er det en CRT eller flatskjerm ? Hvis man ikke har Component eller HDMI/DVI inngang så er de beste alternativene S-Video eller RGB (via SCART), det er ikke HD men betraktelig skarpere enn standard Composite signalet. Både RGB og S-video krever spesielle kabler, noen sier at tilsvarende kabler for PS2 kan brukes på PS3 men det har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
MFT Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Har en 42" flatskjerm som begynner å bli ganske gammel nå, men må kjøpe en ny TV uansett siden den ikke er min og jeg flytter ut om ikke alt for lenge :-) Vurderer å kjøpe denne, siden jeg ikke har mer penger til det. De fleste spill er ikke på mer en 720p, sant? Endret 22. juni 2010 av Andrelunde Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Stemmer det, veldig få spill som har reell oppløsning høyere enn 720p, fleste er under dette til og med. Og 720p er for de aller fleste god nok oppløsning generelt på en 32" TV-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå