Gå til innhold

Røykepauser. Greit eller ikke greit?


Anbefalte innlegg

Om røykere burde få flere pauser per dag er opp til sjefen. Men personlig mener jeg at det er greit så lenge det ikke går utover noen andre. Men vis du jobber innen kundebehandling er det ikke alltid kult å lukte røyk.(i alle fall for kunden.)

 

offtopic:

Av en eller annen grunn så er jeg alltid tørst

Det der er et symptom på diabetes forresten, så kanskje du burde sjekke blodsukkeret ditt hos fastlegen.

Det med diabetes har jeg hørt før faktisk. Mulig det ligger noe i det :) .

Blir fort svimmel og sånn også, selv om jeg eter sunt og ofte.

Må nok ta en sjekk snart føler jeg. Greit og finne ut om det er noe galt eller ikke, takk for tipset :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig ann på hvor en jobber.

 

Sånn som i min jobb der jeg ofte er aleine og må passe på butikken, så er do-pauser, røyke pauser (røyker ikke så ikke et problem for meg) og alt annet helt uaktuelt, kan ikke gå fra butikken.

 

På arbeidsplasser der det er mulig å gå fra arbeide i 5 minutter så ser jeg ingen grunn til å ikke la folk få ta pauser, enten de skal røyke, drikke kaffe eller uansett. Jeg syntes arbedisgiverne skal være mer nøye på hva en ansatt faktisk leverer/produserer enn hvor mange pauser de tar. Dersom en arbeidsgiver meker at en ansatt ikke leverer forventet arbeidsmengde og samtidig at den ansatte ofte tar pauser, da har bedriften et problem. Men dersom de ansatte leverer det de skal, da har bedriften ikke et problem. Det er faktisk så enkelt.

 

Samme gjelder egentlig også lønn. En burde fått betalt for det en leverer, ikke hvor mange timer eksludert pauser man er på jobb. (Dersom det er mulig å måle hva en ansatt faktisk har gjort)

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Gi lønn etter gjort erbeid fører først og fremst til:

- Folk gjør unøyaktig arbeid

- Arbeidsmiljøet blir ødelagt pga folk føler seg urettferdig behandlet.

- Folk vil bli uretferdig behandlet, det er så og si ikke mulig å måle erbeidsmengde i virksomheter.

Unntaket er kanskje produksjonsyrker der hver ansatt fullfører en enhet fra start til stopp.

Lenke til kommentar

tja, røyk er et rusmiddel.

 

Og man kan jo spør seg om det er greit at arbeiderne ruser seg i arbeidstiden.

 

 

Røyk defineres som rusmiddel, så jeg vil si at det er riktig å si at "dere ruser dere i arbeidstiden".

 

I følge den logikken så burde det ikke være lov å drikke kaffe i arbeidstida heller. (Ja, jeg veit det finnes decaf, men det var ikke poenget).

 

Har ingenting imot hvor mange pauser folk føler dem måtte trenge, såfremt dem får gjort det dem skal. Noen jobber mer effektivt enn andre og klarer på den måten å fylle dagen. Så lenge avtalt jobb blir gjort til avtalt tid med tilfredsstillende resultat.

 

Men jeg holder fast på at det ikke skal skilles på røykere og ikke-røykere. Sistnevnte gruppe skal ikke bli uglesett på bare fordi dem tar pausa si ved kaffeautomaten og ikke ved askebegeret.

Lenke til kommentar

Det er jo sånn at pauser ofte påvirker hvordan personer yter på jobb. Noen trenger kanskje 2-3 "lufteturer", selv om det bare er frisk luft, kaffe eller røyk så burde det være i orden for de andre. Så lenge man ikke blir borte alt for lenge, og man ikke bare drar uten at andre har oppsyn over f.eks butikken.

 

Bruker selv å ta 2-3 lufteturer, og jeg merker selv at jeg blir mer motivert og jobber bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...