Wooperoo Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Er på leting etter et digitalt trommesett jeg kan bruke til øving og hjemmestudio og lurte på om noen hadde noen anbefalinger. Har spilt endel før så kan sette meg som middels god. Har funnet et brukt trommesett til 4000 kr (Medeli dd-506) og lurte på om noen har hatt erfaringer med dette. Om noen kunne gitt andre anbefalinger hadde det vært supert. Har et budsjett på rundt 5000 kr. Det må være digitalt så jeg kan bruke headsett så naboene ikke blir sprø. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Yamaha DTXplorer er nok det beste du får i den prisklassa, dersom du er heldig så finn du eit Roland TD-3. I den prisklassa får du ikkje noko som på nokon som helst måte kan måle seg med aukustisk, men dei to eg nevnte gir deg hvertfall meir enn nokon andre merker eg kjenner til (har DTXplorer sjølv). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg har Roland HD-1 og er svært fornøyd med det! Skarptromma er etter min mening den beste i prisklassen, mens pedalen på DTXplorer er nok bedre enn på HD-1. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Pedalen på DTXplorer er det berre å kaste HD-1 er i større grad å annsjå som eit leiketøy, til nøds eit øvingsset dersom du forflytter deg mykje, men pedal-løsning er faktisk værre enn DTXplorer. Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Takk for svar. Ser ut som DTXplorer er det beste alternetivet så tror jeg går for et slikt. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 HD-1 er i større grad å annsjå som eit leiketøy, til nøds eit øvingsset dersom du forflytter deg mykje, men pedal-løsning er faktisk værre enn DTXplorer. Du har altså ikke prøvd skarpen... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Nei, men den er mesh så vidt eg veit, regner med det er betre å spille på. Likevel, skal ein del til for å veie opp for pedal-løsninga. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg ble litt i tvil om det selv, faktisk. Pedal-løsningen på HD-1 er et stykke fra ideell for å si det sånn, men å spille skarp på pads er også et godt stykke fra moro... Men er det ikke sånn alltid? Mye vil ha mer. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Tja, dersom TS går opp til 6k bør h*n kunne få eit TD-3, som har både mesh-skarp og skikkeleg pedal. For eit treningsset har eg ikkje noko problem med å spele på pads, men skikkeleg pedal klarar eg meg ikkje utan. Sett at du lærer deg å spille trippelslag på HD-1 pedalen (om det i det heile tatt er mogleg) så vil dette vere fullstendig ubrukelig når du går over til skikkeleg pedal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå