KenRobert Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei. Har tidligere hatt 2 multimodem. Den ene var en Speedtouch 780 som gikk i tordenvær. Den nye er en Zyxel 2602HWT-F3 hvis jeg husker riktig. Men hvis vi prøver å spille online med 2 Xbox 360'er så blir vi disconected tilfeldig. Ifølge Telenor er grunnen til at routeren ikke takler dette. Så jeg prøver å finne router som klarer flere 360 konsoller samtidig (Opp til 4-5) uten problemer. Så jeg lurer på om et eget modem å router er bedre en et multimodem. Så har jeg null peiling på hva som er bra, så om jeg kunne fått noen forslag til gode modemer og routere. Pris har ingen betydning. Har Telenor ADSL Turbo hvis det har noen betydning, men kansje bra om routeren støtter fiber i tilfelle det blir tilgjengelig her i min levetid. Håper dere kan hjelpe en total noob med dette, beklager hvis dette spørsmålet er besvart i en anned tråd. Takker på forhånd får svar. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Prøv og skru av QoS på Zyxeln din. Det bruker å hjelpe på slike problemer. Lenke til kommentar
KenRobert Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Takker for svar. Men er noe tull med routeren. Routeren sier at jeg skal ha 9605 kbps ned og 711 kbps opp, og det stemmer jo. Men da jeg målte sist på dinside (surfometer) fikk jeg 1017 kbps ned og 559 kbps opp. Har prøvd mange ganger, å får alt mellom 700-2000kbps ned. Tar jeg deretter en annen router så får jeg resultater nærmere linjehastigheten. Så vet ikke hva problemet kan være. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Bruker du trådløst? Prøv å bytt kanal på det trådløse nettet. Evnt oppdater firmware på det. Lenke til kommentar
KenRobert Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg bruker bare kabel. Oppdaterte til nyeste firmware igår kveld, men kunne ikke se noen endringer. Memory Useage står på 80-90% hvis det kan ha noe med feilen å gjøre, ikke vet jeg. Å da bruker jeg bare 1 kabel som går til PCen, alt av torrent program eller annen nedlastning er slått av. Er merkelige greier spør du meg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hvis du har ukryptert trådløsnett, så er det sikkert en nabo som har koblet seg på. Hvis ikke, så sjekk egen PC. Det kan være virus e.l. Lenke til kommentar
KenRobert Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Hvis du har ukryptert trådløsnett, så er det sikkert en nabo som har koblet seg på. Hvis ikke, så sjekk egen PC. Det kan være virus e.l. Takker får svar. Men trådløs er slått av. På PCen har jeg AVG og Anti-Malware innstallert, så BØR ikke være noe virus. Om de skulle være virus synes jeg det er rart at bare den ene ruteren får dempet hastighet. Lenke til kommentar
KenRobert Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Fikk låne en ny Zyxel (identisk) fra samme sted jeg kjøpte den gamle. Var samme problemer med den også. Ringte Telenor å kjørte noen tester. De mente at feilen lå i routeren. Så måtte sende den inn så de kunne teste mer på den. Men vil heller kjøpe en ny og bedre router. Har sett på disse. Router virker bra men modem har jeg ingen peiling på. Er dette en god kombo? Modem: D-Link DSL-321B ADSL2+ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581504&view=detailed#ProductTabs Router: Netgear WNDR3700 http://www.dustinhome.no/pd_5010316526.aspx?csref=pricecompare_kelkoo_1340&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=NETGEAR+WNDR3700+DUAL+WIRELESS-N+GIGABIT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå