Flimmer Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Skal kjøpe:Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960 og leter etter et godt hovedkort. Det er mange å velge imellom. Er det noen av dere som leser dette og som har samme CPU, som kan fortelle meg hva slags HK dere bruker! Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Du kan bruke any HK som har sokkel LGA 1366. Jeg ville valgt enten Asus eller Gigabyte til rundt 2k. De har som regel mer enn nok tilkoblingsmuligheter, men du bør sjekke selv hva du har behov for. Om du f.eks må ha USB3, så er det bare noen modeller som har det. Om du ikke alt har kjøpt CPU, kan du også vurdere i7 930. 960'n yter stock bare 15% bedre til dobbel pris. Det skal ikke mye til å klokke 930 til samme ytelse. Lenke til kommentar
Dragonstone- Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Du kan bruke any HK som har sokkel LGA 1366. Jeg ville valgt enten Asus eller Gigabyte til rundt 2k. De har som regel mer enn nok tilkoblingsmuligheter, men du bør sjekke selv hva du har behov for. Om du f.eks må ha USB3, så er det bare noen modeller som har det. Om du ikke alt har kjøpt CPU, kan du også vurdere i7 930. 960'n yter stock bare 15% bedre til dobbel pris. Det skal ikke mye til å klokke 930 til samme ytelse. +1 på i7 930, selv de billigste X58 kortene burde greie å klokke opp til stokkhastigheten på 960 modellen, og over. Et "godt" hovedkort kan være veldig mye. Gigabytes X58A-UD3R er et veldig godt kort, men ikke like ytende som de i en høyere prisklasse. Det er et godt alt mulig kort, men kan F-eks ikke kjøre 3-Way SLI/Crossfire1 (16x,16x,16x). Skal du kjøre SLI/Crossfire? Hva slags grafikkkort skal du ha? Skal du kjøre RAID? Kjøling?2 USB 3 & S-ATA 3? Osv... Når du har svart på det kan vi servere noen alternativer 1 Det er mulig å kjøre Crossfire i 16/16/8, men det forminsker ytelsen til det tredje kortet 2 Ikke veldig viktig, men burde noteres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå