Galskapet Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei. Jeg håper det er noen som kan hjelpe meg, begynner å bli veldig frustrert. Dette er min andre PC som jeg bygger selv, og den fungerer selvfølgelig ikke snufs. Har lastet opp oppstarten på YouTube som dere kan se. Jeg har reinnstallert Windows7 mange mange ganger, og tror dette er et helt annet problem. Ellers har jeg kjørt W7s sin feiltest uten noe heldig resultat. Problemet: PCn restarter mange ganger i oppstarten. Er akkuratt som om den må bli "varm" før den fungerer for meg. Når jeg først kommer inn i Windows7 er den helt fin. Fått blåskjerm noen få ganger, men ikke så mye at det irrierer meg. Legger og merke til at den bruker veldig lang tid på å gi meg det første pipet etter jeg har trykket på powerknappen. Sjekk linken: Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Virker som om bios ikke er stilt inn.. jeg kjørte bare laveste kvalitet på filmen, så jeg klarte ikke å lese teksten.. Men så ut som om det sto noe ang cpu på den meldinga du fikk opp, før du gikk inn i bios.. Hva skjer om du går inn i bios og bare lagrer endringene istedet for å ikke lagre dem? (som du gjorde på filmen) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Så vidt jeg greide å se, så er er melding at PC feilet å starte på grunn av overklokking. Sjekk setting i BIOS, og prøv å velg "Load Default Setting", og som J@9 sier, lagrer innstillinger når du går ut av BIOS. Mulig det hjelper. Lenke til kommentar
Galskapet Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Virker som om bios ikke er stilt inn.. jeg kjørte bare laveste kvalitet på filmen, så jeg klarte ikke å lese teksten.. Men så ut som om det sto noe ang cpu på den meldinga du fikk opp, før du gikk inn i bios.. Hva skjer om du går inn i bios og bare lagrer endringene istedet for å ikke lagre dem? (som du gjorde på filmen) Hei. Takk for svar begge to! Jeg har lagret default-settings mange ganger. På neste oppstart spør den meg om jeg vil ha AHCI-Sata istedenfor IDE. Det aksepterer jeg og. Noen andre typiske ting som kan være feil? Takker for all hjelp jeg får Lenke til kommentar
kehax Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det kan lønne seg å begynne med det enkle først. Ta ut alle komponentene bortsett fra CPU og CPUkjøler og sett dem inn igjen. Pass å at komponentene sitter godt i sporet og sikre skjermkortet med en skrue. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Går klokka riktig på pc'n når du kommer inn i bios? Hvis ikke så kan det være noe feil med bios batteriet, eller at jumperen sitter feil (om den sitter feil så er det vel sjelden maskina starter men).. For virker jo nesten som om den resetter seg selv.. ihvertfall med tanke på det spm ang sata. Lenke til kommentar
Galskapet Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Hei, takk for tips, men.... -Jeg har sjekket at alle komponentene sitter som de skal. -Klokka i BIOS går på slaget. Kan det være noe med master/slave på hardisken? Bruker SATA-kabler, men begge hardiskene står som Master i BIOS. Kan det være problemet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Nei, det har ikke noe å si at begge hard diskene står som Master i BIOS. SATA virker på en annen måte enn IDE. Du kan kun ha en SATA enhet tilkoblet hver SATA port derfor dukker hard disker, DVD-ROM etc opp som Master. Det som bestemmer hvilken disk som er boot disk er rekkefølgen du setter dem til i BIOS, f. eks SATA1 som boot disk, eller SATA2 som boot disk. Jeg har faktisk SATA4 som boot disk, tror jeg da. Kanskje du kan opplyse litt mer om hvilken hardware det er snakk om, altså hovedkort, RAM, CPU Skjermkort og slikt er kjekt å vite. Lenke til kommentar
Noh4ck Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Heisann, jeg skulle nettop til å lage en tråd om dette siden jeg har eksakt samme problem med min nylig selvlagde pc med gigabyte hovedkort. Den reboot-looper 10-20 ganger før den starter opp, dette skjer kunn når man skrur pc'en helt av og på, og ikke når man bare rebooter maskinen. Jeg fatter ikke hva som er galt! Gidder du skrive opp specsa dine så jeg kan sammenlikne maskinene? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Dette har skjedd hos meg også. Ene ganger var det pga overclocking, men andre gangen var det en av minnebrikkene som ikke funket. Så test en og en minnebrikke! Lenke til kommentar
Galskapet Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Hardware Hovedkort: GA-790XTA-UD4 Minne: OSZ DDR3 4GB Platinum Edt. Dual Ch. PC3-10666 2x2048 mb 1333Mhz Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black edition Harddisk : WD 1TB Green 3,5 SATA Skjermkort:PowerColor Radeon HD 4670"PCS" 1GB Nå får jeg opp en rar melding i oppstarten: "Detecting drives; Done; No droves found" Etterpå så fortsetter den å laste inn os som om ingenting var galt, men det er det? Endret 29. juni 2010 av Galskapet Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Høres ut som en raid kontroller hvor ingen disker er tilkoblet. Mest sannsynlig ikke noe å bry seg om, så lenge maskina starter og du finner alle diskene/partisjonene dine i windows Lenke til kommentar
Galskapet Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Ok. Jeg sliter ennå veldig med oppstarten da. Noen som har noen tips på det? Lenke til kommentar
Galskapet Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Kan det være fordi jeg kjører 32-bits os på den prosessoren? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 32-bits os skal vel ikke ha noe å si så vidt jeg veit. Kjørte selv XP 32-bit på en amd athlon 64 prosessor, uten problemer Men aner ikke hva problemet kan være. Lenke til kommentar
Galskapet Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Fant det ut! OSZ ram må ha 1,8 v, ikke 1,5 som hovedkortet automatisk gir. Haleluja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå