olme Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Tida har kommet for å kjøpe nytt videokamera. Har fra før et Sony Digital8 (TVR-110?) og mener at det har gjort sin jobb. Vil derfor ha et nytt. HD, gjerne flash/SDkort lagring, ca 3000-5000 kr i pris. Det skal brukes som et familiekamera med filming av vanlige aktiviteter, sport, turer. etc. Har sett på Canon HF R16, Sony HDR-CX115 og Panasonic HDC-SD60. Er det noen av de kameraene som skiller seg spesiellt ut, positivt eller negativt, eller er det smak og behag som kan avgjøre. Eller finnes det kanskje andre kamera i denne prisklassen som kan vurderes? Eller finnes det kanskje et vanlig fotoapparat med en videofunksjon som kan konkurrere med disse ? Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg med et svar på disse spørsmålene. Kameraet skulle helst vært i hus til 1.juli for bruk den helga. Lenke til kommentar
Ocken Bom Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å gi 5195, så får du et av de beste kameraene på markedet, nemlig Canon EOS 500D ( http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105764 ). Der har du ikke bare et fantastisk bildekvalitet, men også video i full HD-kvalitet. Du kan senere ønske deg tilbehør som ekstrabatteri, stativ, linseklut, filtre, flere linser... listene er uendlige, og du vil aldri ha problemer med penger du ikke får brukt Hvis dette blir litt i dyreste laget, kan jeg anbefale deg å kjøpe fjorårets modell; Canon EOS 450D ( http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92908 ), som jeg selv bruker og er veldig fornøyd med. Her har du ikke muligheten til å filme, eller se bildene på skjermen før du tar dem (kun i "kikkehullet"), men bildekvaliteten er omtrent den samme, og for en amatørfotograf er dette mer enn bra nok. Uansett, Canon er merket! Lykke til! Kan anbefale deg å ta en tur på en fotobutikk (hvis du bor nær Oslo er Fotovideo en knallbra butikk med bra priser, og bra folk!). Der kan du forklare litt, og de kan hjelpe deg med å ta det riktige valget. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 TS vil ha et videokamera Vil ikke anbefale 500 til å filme med siden 1080p-funksjonen bare kjører 20 fps Lenke til kommentar
olme Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Det er videokamera jeg er på jakt etter ja. Speilreflekskamera har jeg. Ble vel ikke overrasket over svaret, ser at det er fler og fler som lovpriser speilrefleks som videokamera. Neste gang jeg handler det så kan jeg helt sikkert filme med det å. Nå hadde jeg håpet på litt hjelp ang videokamera, enten et av de tre jeg har linket til eller kanskje et annet som kan være et godt alternativ. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg var på leting etter akkurat det samme som deg, gikk for Canon Legria HF R16 hos Amentio til 3459,- , hovedsakelig fordi jeg ble fristet av 0,4 lux. Håper å få det om ikke lenge, siden jeg straks drar på ferie. Om en måneds tid kan jeg sannsynligvis si litt om hva jeg er fornøyd med og hva jeg ikke er fornøyd med. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hva med å øke budsjettet opp til Canon HF200? Den har fått mye bra kritikk. Jeg vil også anbefale Samsung HMX-H200 som er noe billigere enn prisgrensa. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg vurderte HF200, særlig siden det fantes veldig få anmeldelser av Canon HF R16, men kom egentlig til at grunnen til at det finnes så få anmeldelser av Canon HF R16 er at det er endel nyere enn HF200, og jeg klarte ikke å finne de helt store forskjellene, så da sjanset jeg på at Canon leverer varene Men jeg klarer forsåvidt ikke å finne de helt store forskjellene til Samsung HMX-H200 heller, utenom at det er mye billigere. Og at Canon'en har 1080p som vel er marginalt bedre enn Samsung'ens 1080i? Men dette tyder vel egentlig mest på at jeg har veldig lite peiling på videokameraer og kanskje burde undersøke mer før jeg kjøper, men denne gangen fikk jeg litt dårlig tid med innkjøpet mitt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Canon HF200 og R16 kan ta opp i 1920x1080/25p, 1440x1080/25p, 1920x1080/50i, 1440x1080/50i Samsung H200 kan ta opp i 1920x1080/60i, 1280x720/60p eller 640x480/60p Selv er jeg veldig glad i 60p selv om det går ut over oppløsninga. (Jeg har en Samsung HMX-H100 som har samme opptaksmodi som etterfølgeren H200). Jeg valgte H100 for et år siden fordi jeg ikke syntes det var verd å betale dobbelt så mye for Canon HF200 selv om det er bedre på en del ting. Særlig med tanke på at jeg med tid og stunder skal kjøpe DSLR med videofunksjon. En ting H100 sliter med er bildestøy. H200 har fått oppgradert sensor til en med BSI. Det skal forbedre bildestøyen vesentlig. En annen ting det sliter med er treg autofokus. Canon sin HF200 har også treg autofokus, men ikke fullt så treg som Samsung sin. Samsung H100 og H200 har også noen pene fordeler over Canon sine varianter: Merkbart bedre ergonomi og timelaps-funksjon. Lenke til kommentar
olme Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Takk for svar. Nå ble det til at jeg bestillte Panasonic HDC-SD60 i går morges, før jeg så svarene deres. Det som fikk meg til å velge det var vel at det har optisk stabilisator, større bildebrikke og fikk en god omtale i dette reviewet(Det kameraet som er testet er HS60 HDD-utgaven, bildemessig skal det være likt SD60). Tror vel egentlig at alle de tre jeg har vurdert er ganske like og vil gi et akseptabelt resultat. Hadde jeg tatt med Samsung H200 i vurderingen er det godt mulig jeg hadde endt på det, spesielt med tanke på prisen. Nå håper jeg bare det ligger i posten tidlig neste uke.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å gi 5195, så får du et av de beste kameraene på markedet, nemlig Canon EOS 500D Speilrefleks anbefales ikke til video om man ikke er proff og ønsker å bruke mye penger på dyrt ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå