Gå til innhold

zyxel prestige 600 series med get nett?

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det er lmulig å få brukt en prestige 650hw-33 hvis jeg har bredbånd fra GET. Meningen med ¨koble rutern er å bare få tilgang til nettet trådløst og til flere maskiner.

takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er eit rutermodem for ADSL, så det er nok ikkje så enkelt, men det kan fungere.

Koble deg til den slik at du kan logge på den, konfigurer det trådlause nettet slik du vil ha det, og slå av DHCP-server. Koble så nettverkskabel frå ein LAN-port på Zyxel-en til Get-modemet. Forny IP-adresse på ei maskin, og sjå kva som skjer.

Dette kan som sagt fungere, men det kan vere Get bare delar ut eit visst tal på IP-adresser, då vil bare det talet på maskiner kunne komme på nett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er eit rutermodem for ADSL, så det er nok ikkje så enkelt, men det kan fungere.

Koble deg til den slik at du kan logge på den, konfigurer det trådlause nettet slik du vil ha det, og slå av DHCP-server. Koble så nettverkskabel frå ein LAN-port på Zyxel-en til Get-modemet. Forny IP-adresse på ei maskin, og sjå kva som skjer.

Dette kan som sagt fungere, men det kan vere Get bare delar ut eit visst tal på IP-adresser, då vil bare det talet på maskiner kunne komme på nett.

Får brukt bare 1 Maskin uansett, men nå får jeg brukt den wireless ihvertfall.

Ruteren fungerer.

det er bare en maskinen om gangen som kommer seg på nettet. hvis jeg f eks kobler av den ene som er på nette og restarter modemet så kan jeg få en annen til å koble seg på ruteren og få nette tl å funke wireless, men til den første er på nette så funker ikke nette på den andre maskinen.

Må jeg snakke med get og spørre om det er de som har begrensning på id adresser kanskje, sånn at det er bare en maskin som kommer seg på nette eller hva kan være løsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...