konduktans Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hello. Fikk meg et sett med gratis høyttalere, som har sprengte diskanter. Disse må jeg såklart fikse opp, og ettersom diskanter på ljudia er dyre og vanskelig å få til å passe i det hullet jeg har til disposisjon, tenkte jeg å bruke et sett med biltemadiskanter med custom plater. Spørsmålet er da om det er innebygget delefilter i høyttalerne. Se bildet! Er biltemadiskant brukbart til utehøyttaler(skal brukes i hagen v/fest). http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Hoyttalere/Diskanthoyttalere-2-stk/ Blå og hvit går til diskanten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, dette er et delefilter. Den gulaktige rundingen er en spole, den står i serie med bassen. Den blå klumpen er en kondensator, den står i serie med diskanten. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 I see! Takk! Er biltemadiskanten brukbar da? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 ville anbefalt deg og legge litt penger i diskanten. da får du trolig noe som lyder penere og som ikke sprenges like fort. men, det avhenger jo av hvilken forsterker du bruker til høytalerne tør jeg spørre hvilke høytalere og forsterker du har? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Hehe, det er en Sony something forsterker og Monitor Audio høyttalere! Har kjører to RadioNette Gladiator44-høyttalere på forsterkeren, og det fungerer veldig bra! Kjøpte forøvrig biltema-diskant og installerte. Ble helt OK lyd. Høyttalerne skal kun brukes for å ha bakgrunnslyd ved grillparty etc, så de fungerer utmerket til sitt bruk! MTP at høyttalerne totalt kostet meg 109 kroner, var det også et veldig, veldig godt kjøp ^^ For ordens skyld, så har du rett i at det ikke er særlig pen lyd. Godt at jeg har Gladtiator-ene mine til det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå