Gå til innhold

Riverbed Domination - Et WC3 Map-prosjekt!


Anbefalte innlegg

For en god del år siden postet jeg følgende tråd på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=862588&st=0&p=9911802&fromsearch=1&&do=findComment&comment=9911802

 

Av ren avdankelse og kjedsomhet av den da litt yngre meg, dret jeg i alt ettersom jeg aldri fikk gått dørstokkmila, rett og slett pga. at jeg ikke hadde et konsept å ta utgangspunkt i og derfor brakkla jeg hele greia. Jeg forsvant så fra denne møysommelige interessen, med den hensikten i å vende tilbake den dagen jeg følte jeg hadde noe. Så i høst, omtrent to år etterpå, begynte jeg sakte, men sikkert å få en ide. Jeg fikk laget noe som kanskje en gang skulle bli det mappet jeg alltid har villet lage, men også denne gangen forlot jeg ideen siden jeg ikke hadde troen på at jeg kunne gjennomføre det slik jeg ønsket.

 

Nå nylig gikk det opp for meg hvordan jeg skulle få satt sammen mappet på en måte som en var nogendlunde tilfredstillende for min kunstneriske sjel, og plutselig var jeg igang igjen. Det jeg til nå har gjort er bare småtteri, leking med ideer. Dette er hva jeg har kommet fram til.

 

Ærlig talt hva er dette for noe tull, da?

NB! Ingenting som står her er avgjort, alt kan endre seg over tiden.

 

Mappet er et custommap, satt i en Lordaeron Summer-setting, og for den gjennomsnittlige lore-whore: omtrent på tiden rundt den tredje krigen. På midten er det et uttørket elveleie som deler de to faksjonene. På den ene siden, en enorm hær av blodtørstige demoner og tanketomme undead, og på den andre siden, en alliert gruppe med motstand bestående av Humans, High Elves, Gnomes og Dwarves. Begge faksjonene er godt balanserte, men fremdeles vidt forskjellige.

 

Mappet vil ha 8 kontrollpunkt, 4 på hver side av elveleiet. Alle kontrollpunktene har forskjellige funksjoner og fordeler, måtte de være offensive eller defensive. Noen av punktene har forskjellige funksjoner for hver faksjon, og noen av dem har ingen funksjon i det hele tatt for ett av lagene.

 

Kontrollpunktene

Hill 404

En bunkerkledd fjellvegg som dekker en tilsynelatende ugjennomtrengelig flaskehals.

 

The Farm

En liten, ensom bondegård med stor taktisk verdi for begge faksjoner.

 

Den Navnløse Likhaugen

Mange vil tro jeg var nokså beruset da jeg laget denne, men den er forløpig svært, svært uferdig og den vil se veldig stilig ut når den er ferdig, i tillegg til å være et nøkkelpunkt.

 

Den Navnløse Vulkanen

Noen bakker er for bratte til å kunne klatres, dette gjør vulkanen til et punkt som er vanskelig å angripe - men også vanskelig å forsvare.

 

Den Navnløse Våtmarken

Våtmarken er et stort, åpent område som er vanskelig å forsvare og muliggjør mobillisering av en stor hær, men alle som har gått igjennom en myr vet hvor bedragerisk den kan være.

 

Den Navnløse Bakketoppen

I likhet med Hill 404 titter denne også ned på en flaskehals, og er en god forsvarsposisjon.

 

Men det var jo bare 6, Frohman! Hva med de to andre?

Godt observert, kjære leser. De to siste velger jeg å la være å navngi forløpig, men jeg har dem i hodet mitt og ja, de bli bra.

 

 

Pikachu - I choose you!

Faksjonene kommer som sagt til å være svært forskjellige, men måten de spilles kommer til å være nogenlunde lik. Jeg skal ikke røpe hvordan jeg skal løse kampsystemet, ettersom det kommer til å være mer units på slagmarken på en gang enn det den lille hjernen din er i stand til å forstå, men det jeg kan røpe er at man selv er fri til å forvalte sine respektive ressurser til å oppgradere og spesialisere enhetene sine i den retningen man ønsker. Dette er alt i fra å forbedre armor og våpen, til å gi enhetene dine muligheten til special abilities. Et eksempel jeg kan røpe i farten er APC-muligheter til Siege Engines.

 

Småsnacks

Global Abilities

Syns du den konvoien med tanks kjører i en ekkel retning? Eller er du kanskje mer redd for den ubeskjedne horden med Skeleton Warriors som står på dørstokken? Et lite meteorregn eller et airstrike til en påkostelig pris gjør susen!

 

Super Units!

Denne trenger vel kanskje ikke å utdypes. Nyt synet av at din kostbare super unit! moser fiendens fotsoldater. Du får bare håpe han ikke møter sin nemesis, det kan bli dyrt for deg.

 

Siegemode

Kampen kan selvfølgelig ikke avgjøres på slagmarken alene, da småtabber kan gjøre at det ene laget vil få et voldsomt overtak som kan la dem overkjøre deg totalt. Siegemode er løsningen på dette. Dette kan være en tableturner for mange.

 

Variert landskap

Ikke bare ser landskapet forbanna fint ut, hver eneste lille grid av dette mappet har en funksjon, defensivt eller offensivt.

 

Landscape Scarring

Trær er ikke like grønne etter at de har fått x antall bomber kastet i sin retning. Landskapet vil gi tegn på at her har'e vørri kriging! (Om jeg gidder.)

 

Håper jeg har teasa dere nok til at ballene deres er blå, det jeg nå trenger er ideer, ris og ros.

 

Jeg trenger din hjelp med ideer til:

Et kontrollpunkt

Units

Navngivning

Abilities

Mer småsnacks

 

På gjensyn og stay tuned.

 

Oh, jeg glemte nesten:

http://rapidshare.com/files/401155084/Domination_-_Riverbed.w3x.html

 

En liten pre-alpha-alph-alpha-versjon for de kåteste av dere. Husk at alt på dette mappet kan endre seg, og at ingenting er endelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...