Ekinorak Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hei når jeg prøver å spille spill som Mirror's Edge og Nvidia sin supersonic sled får jeg opp at jeg må installere nyeste physX driveren. Etter jeg installerte en demo av er spill kalt Dark Void ødelagte den physX driverne mine i installasjonen ved å installere en gammel versjon over den nye. Uansett jeg klarer ikke å installere dem nye driveren: tykker next på installeren så skjer det ingenting. Prøvde å uinstallere bare physX driveren og installere den nye men fungerte ikke, jeg får uinstallert driveren i windows men den er der alikavel, lastet ned Driver Sweeper og uninstallerte(i sikkerhetsmodus) alle skjermdriverne og installerte på nytt den nyeste driverpakken fra nvidia. Men fortsatt fungerer ikke physX...... Nå er det like før jeg reformaterer dataen jeg er tom for ideer. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Har du enablet det i kontrollpanelet? Evt dedikert en core/kort. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Har du enablet det i kontrollpanelet? Evt dedikert en core/kort. Ja har dedikert det til det ene grafikkortet mitt.(gtx 260) Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Her er screenshot som viser til installerte physX og dedikering og feilmelding: Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Jeg kan ikke hjelpe da jeg ikke får mitt 480 før onsdag, men jeg skal sette opp samme som deg med et 260 som fysikk. Hva med å ta ut 480, legge inn 260 driveren, reboote i F8 og fjerne driveren men ikke fysikk. Så sette inn 480 og legge inn 480 driveren. Evt sette inn ett og ett kort og kjøre driver sweeper for å være sikker på at du får slettet alt. Si fra når du fant ut av det, har lenge lurt på hvordan man gjør det med drivere når man setter inn ett kort for fysikk. Edit: Fant dette, blir nesten det samme. Endret 21. juni 2010 av War Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg kan ikke hjelpe da jeg ikke får mitt 480 før onsdag, men jeg skal sette opp samme som deg med et 260 som fysikk. Hva med å ta ut 480, legge inn 260 driveren, reboote i F8 og fjerne driveren men ikke fysikk. Så sette inn 480 og legge inn 480 driveren. Evt sette inn ett og ett kort og kjøre driver sweeper for å være sikker på at du får slettet alt. Si fra når du fant ut av det, har lenge lurt på hvordan man gjør det med drivere når man setter inn ett kort for fysikk. Edit: Fant dette, blir nesten det samme. Det er slik at installerer du nvidia sin driverpakke for gtx 480 fungerer alt ypperlig både gtx260 kortet og gtx480kortet, og alle spillene fungerte helt til jeg innstallerte en demo av Dark Void, den innstalerte en eldre physX driver over min nye som gjorde at datamaskinen ikke lenger klarte å kjøre gpu physx på spill. Men jeg klarer ikke å kvitte meg med den driveren som Dark Void innstalerte, er jo verre å få vekk enn de mest hardbarka virusene..... Blir vel bare formatering på meg. Faktisk Nvidia har gjort det veldig enkelt i driverne sine, inne på physX options kan du velge at physX skal dedikert bli kjørt: 1: Automatisk 2:Hovedgpu, 3:Gtx480 eller gtx 260. Du kan også f.eks stille inn gtx260 kortet til å drive 1 skjerm, og gtx 480 kortet en annen. Jeg kjører en 3D skjerm på gtx 480, og en projektor og pcskjerm på gtx260en. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg så det i den nye driveren, mye lettere nå. Så jeg legger inn drivere til 480. Og så vil 260 fungere optimalt. Da kan jeg i teorien ta ut 480 og spille på 260 siden den har full driverpakke inne? Uten noe kort som fysikk. Vil bare unngå at jeg kjører fysikk på et kort uteen driver, kortet fungerer jo uten driver også. Så siden jeg dedikerer et kort til fysikk så forstår driveren at den da skal drive det kortet med fysikkdelen av driveren som ble med inn på 480. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg så det i den nye driveren, mye lettere nå. Så jeg legger inn drivere til 480. Og så vil 260 fungere optimalt. Da kan jeg i teorien ta ut 480 og spille på 260 siden den har full driverpakke inne? Uten noe kort som fysikk. Vil bare unngå at jeg kjører fysikk på et kort uteen driver, kortet fungerer jo uten driver også. Så siden jeg dedikerer et kort til fysikk så forstår driveren at den da skal drive det kortet med fysikkdelen av driveren som ble med inn på 480. Så vidt jeg vet fungerer nyeste physX driveren på alle kortene som har PhysX om dem er 1år gammel eller 1 uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå