Firesky Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Stadig når jeg skal akselerere så kommer det en freselyd fra motorrommet når turtallet passerer ca 2500-2600 omdreining, har av og til hørt det når den ligger på 2200 også, men stort sett bare ved 2500-2600rpm. Skjer kun når jeg akselererer, ikke når jeg sliper gassen og renner. Freselyden er litt vond å beskrive, men noe lik lyden når man åpner ei brus, bare en del høyere, også er den ikke konstant, den freser og blir stille og freser igjen med ca en tiendedels sekund mellomrom mellom fresene, nesten så man skulle tro det kun var på ene sylinderen eller lignende. Jeg har ikke så store peilingen på bil, men er det noen som vet hva det er, eller hva det kan være? og er det vanskelig å gjøre selv, eventuelt dyrt å få gjort på verksted? Skal nevnes at det er en stund siden det ble byttet olje på bilen om det har noen sammenheng, tror den er gått 30'000 siden sist oljebytte, så oljeskifte skjer når neste lønning kommer inn. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Litt mer info, søkte rundt på nettet og leste noe at det kunne være eksosen eller noe i området der, fks dårlig katalysator. Leste og at katalysatorne ryker om bilen ikke tenner skikkelig, jeg har hatt en del problemer med coilene rett før dette problemet begynte, svev kun på 3 sylindre innimellom. Så, kan dårlig/gåen katalysator skape rare lyder ved viss turtall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå