Skogkar Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hei, Jeg er helt ny til linux, og setter opp en ubuntu server. Jeg har kommet til fildeling gjennom samba. Jeg ønsker å sette opp en bruker som har fulle rettigheter til en gitt mappe. Denne brukeren skal settes opp sammen med en "Koble til en nettverksstasjon" i Windows. Men jeg vil også ha denne samme mappen helt åpen til alle, men uten av alle kan slette og legge til filer. I vista er dette veldig lett, der man kan skreddersy hvilke muligheter din egen bruker og "alle" skal ha. Hvordan skal jeg gjøre dette i samba? Takk Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) edit. jeg har aldri prøvd ubuntu server. Endret 21. juni 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Les igjennom denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1234430 den tar for seg det meste av dette. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 for å følge de fleste tipsa i den tråden trenger han å instalere xorg og gnome trur jeg. ubuntu server ed følger vell ikke sånt med? Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Har installert skrivebord, hvis det var det du mente. Men finner fortsatt ikke svaret i den tråden. Er jeg nødt til å sette opp en "group", der jeg legger til forskjellige brukere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå