bi_a_op Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Vil koble kabinettviftene mine til hovedkortet for viftekontroll, men den ene vifta har 2 pin connector, hva er det for noe steinalder tull? Noen plasser de selger adapteren som jeg trenger? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Hva med å snu på saken å kjøpe en ny vifte isteden. I samme slengen kan du kjøpe en bedre. Den trede ledningen brukes til å måle rmp på viften, hjelper lite med en overgang da. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Kutt av litt på viften slik som jeg har gjordt her: Kablene er vanligvis svart (-) rød (+) Ikke sett den i feil. Svart er ytterst og rød i midten. Ilustrasjonen er en male/hann 3 pin. På ei vifte er det en hunn/female 3 pin. Ta også gjerne et bilde av hva du har modifisert, så vi som har gjordt dette en del ganger kan se om det vil fungere. Så ikke noe i pcen ryker. Ikke for og skremme men dette gjøres på eget ansvar, men det er også liten kjangs for og gjøre noe feil. Så vær ikke redd. Mvh William Endret 21. juni 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
bi_a_op Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Så på min 2-pin connector er det 3 ledinger. Jeg tar disse tre ledningene og fester dem på en 3-pin connector som jeg har liggende, am I right? Er det forskjell på han og hun vifte? Hvordan vet jeg forskjell? Har det noe å si hvor de to røde ledningene går hen? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Nja det er varierende. Og ganske skjeldent. Normalt er rekkefølgen (-)(+)(rpm) i noen skjeldne tilfeller hr jeg sett det motsatte men da er viftene laget for enten en switchbox eller noe annet. Her er enda en forklaring og hvordan du tar ut kabelen fra kontakten uten og skade den. dytt pinnen ned til kabelen blir såpass løs at den kan nappes svakt ut. Endret 22. juni 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå