Coitus Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hei! Kunne trengt en second opinion på en maskin jeg skal sette sammen der bruksområdene er hovedsaklig surfing, nettpoker og film. Ingen spilling. Har til rådighet 4000-5000, men vil selvfølgelig holde prisen lavest mulig. Spiller ingen rolle om det er AMD eller Intel. Ytelse er prioritert, deretter støy/temperatur. Maskinen skal ikke overklokkes. Det er kun selve boksen jeg skal kjøpe. Annet som mus/tastatur, skjerm og OS trenger man ikke å tenke på. Hva syns folket? Noen endringer jeg kan gjøre for å få mer for pengene? Hvis noen vil anbefale en helt annerledes løsning så vil det også bli satt pris på. På forhånd takk! =) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Her har du to andre alterativer... Litt dyrere, men med litt mer nyere teknologi. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 For ditt bruk så hadde eg ikkje brukt så mykje ekstra penger på ting du ikkje trenger. Du trenger verken quad core eller 4GB ram. Eg valgte også ekstern dvd brennar, då eg ser at dvd-brennaren blir mindre og mindre brukt. Då er det kanskje greit å ha ein som er lett å flytte på? Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Har smekket inn en SSD rett og slett fordi jeg tror det vil gjøre underverker. Har i tillegg en 750GB HDD, som kan byttes ut med CPU kjøler hvis plass ikke er et problem (eventuelt en billigere HDD). I tillegg støtter hovedkortet 1080p og har både VGA, DVI og HDMI tilkobling. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Hjertelig takk for all hjelp folkens! Prosjektet ble satt på vent siden jeg hadde så mye annet på gang samtidig, men nå skal pcen bygges! Jeg holder meg nok til microATX kabinett. Lite, enkelt og greit. Uheldigvis er nsk3480 satt opp til nesten 1100, så jeg har bestemt meg for å gå for et billigere kabinett, et Chieftec med PSU på 355 watt inkludert. Et slikt oppsett har jo ikke de store kravene til PSU, så forhåpentligvis er dette en grei nok strømforsyning. Jeg går nok for 4gb minne og en grei quad core for å sikre meg god nok ytelse på multitasking. En SSD hadde vært flott, men prisen blir litt for stiv. Er sannelig spent på hva jeg får for 4000 i disse dager! Her er det endelig oppsettet mitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå