Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Endre passord på Speedtouch 510

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min mor og far har et åpent nettverk hjemme som de har hatt i en 5-6 år, men nå i det siste har jeg begynt å tro at naboen laster ned torrents eller lignende på deres nettverk. Jeg vil derfor sette et passord på nettverket, men jeg finner ikke ut hvordan. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskeig å forstå hvilket passord du refererer til...

Speedtouch 510 er et rent rutermodem (uten trådløs), så denne har ikke noe med evt. trådløst passord dersom det er det du sikter til. Jeg antar det er snakk om trådløst nettverk, ellers må jo naboen ha lagt inn kabel i huset deres for å få tilgang ;P

Speedtouch 510 har et administratorpassord som du bruker for å logge deg inn på ruteren og endre instillinger, men du trenger ikke å vite dette passordet for å bruke (eller misbruke) nettet.

I mangel på mer informasjon vil jeg tippe at du har en trådløs ruter i tillegg til Speedtouch ruteren din, og at det faktisk er det trådløse passordet du refererer til. I så tilfelle må du logge den inn på denne trådløse ruteren og endre passordet der.

Om du ikke vet hvordan du gjør dette så begynn med å bekrefte at du har en trådløs ruter, og finn modellnummeret på denne slik at vi kan hjelpe deg videre.

Det hjelper også om du kan ta et screenshot av IPCONFIG skjermen. instruksjoner for hvordan du finner ipconfig kommandoen og kjører denne kan du se her:

http://oit.ncsu.edu/resnet/ipconfig

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...