Ayabara Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg fulgte http://www.arheim.no/wordpress/?p=286 for å åpne en port for uTorrent i Altibox, men det fungerte ikke helt. Jeg åpnet samme port både for TCP og UDP, skrev samme portnummer i alle 4 bokser, og åpnet frem til min IP som er <noe>.109. Jeg mistenker at grunnen kan være at det er noe jeg ikke har skjønt i nettkonfigurasjonen min. Altibox'en er koblet til en Airport Express (som får adresse <noe>.110). Denne er satt i Bridge Mode pga. at den advarte meg om at ellers hadde jeg dobbel NAT. Min Mac er koblet på wireless, og får altså tildelt <noe>.109. Jeg antok at Airport'en var transparent, slik at det er Altibox som gir meg <noe>.109, og at det derfor skulle fungere hvis jeg åpnet porten frem til denne adressen. Where did I go wrong? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 har du 2 rutere? Sjekk ipadressen på pcen din med utorrent, denna skal nok da være 192.168.10.109, dersom den er noe annet har du mest sannsynlig en router til og du får problematikk med dobbel nating. trykk på start -> kjør -> ipconfig /all og post innhold av denne her.... Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 har du 2 rutere? Sjekk ipadressen på pcen din med utorrent, denna skal nok da være 192.168.10.109, dersom den er noe annet har du mest sannsynlig en router til og du får problematikk med dobbel nating. trykk på start -> kjør -> ipconfig /all og post innhold av denne her.... Har ingen start-meny på Mac'en min, så heldigvis fungerte dette plutselig etter 30-40 minutter ;-) Underlig, men så lenge det fungerer så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
storingen Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Ta strømmen på Altibox hjemmesentralen Dette må gjøres hver gang det foretas endringer på innstillingene der. Da skal det funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå