Gå til innhold

Spore - startproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Spore i går, installerte det på pc-en min i dag, men jeg får ikke starte spillet. Jeg får bare opp feilmeldingen; "Spillet kan ikke starte. Det ser ut til å ha oppstått et problem med å kontakte lisensserveren. Sjekk at internettilkoblingen din er aktiv og prøv igjen om et par minutter."

Slik har det vært i noen timer nå. Noen som vet hva som kan være problemet? Jeg har søkt på google i snart en time, og ser mange har hatt samme problemet, men jeg finner ingen svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, jeg hadde samme problemet. I mange dager faktisk. Nå er det lenge siden jeg har spilt Spore, og dette problemet oppsto, men jeg skal prøve å huske!

Men om du ikke har opprettet deg en konto via. EA/Spore SPORE NO, så må du gjøre det.

Inne i spillet på 'forsiden' skal det være noen innstillinger, på innstillingene skal du ha mulighet til å koble deg til internet. Etter som jeg husker var det da jeg fikk disse feilmeldingene. Men om du ikke har gjort dette, kommer det vel også en feilmelding.

Når du har gjort dette, skal du ha blitt koblet til internet, og alt skal funke fint.

Du får sende inn en oppdatering om det er slik du har gjort, og problemet fortsatt oppstår, eller om det funker nå. (:

EDIT

On the main Spore menu, you have your saved planets and down on the bottom left is the register button, considering you are offline. When you click on "register" it brings up a quick log-in menu and then hits you with the message I put above about no internet connection then shuts the menu down and puts you back at the main screen. Here is the part where you have to be quick and persistant... when the log in menu appears you can see a log in button in the top right of the screen (if I remember right) and then the error message pops up and blocks it (about a 1-2 second delay for the message). If you can catch that log in button before the message pops up, it will let you log in. At least it did for me. Took me about 8-10 tries, but I finally caught it, logged in, and connected to the Spore server.

LINK

Ja, det var noe i denne dur jeg også måtte gjøre.

Endret av Sandra Sundet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...