CurSe Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Har tenkt å overføre alle filene på den gamle datamaskinen over til den nye, men dette var visst ikke så enkelt som jeg trodde. Her på hybelen er det trådløst nett som begge datamaskinene er koblet til. Jeg er nybegynner når det gjelder Windows 7 og er ikke helt stødig på alt av innstillinger/brukergrensesnitt, men jeg har i hvert fall delt noen mapper som jeg har gitt full tilgang mtp lese/skrive i de forskjellige mappene som er delt. Begge maskinene tilhører WORKGROUP og i Windows XP får jeg opp både datamaskinen og filene som WIN7 har delt på nettverket, men jeg får ikke tilgang til mappene. Nå har jeg fremdeles til gode å finne XP-maskinen på nettverket når jeg bruker Win7-maskinen, jeg klarer ikke finne "Vis datamaskiner i samme arbeidsgruppe"-knappen som Windows XP har. Uansett hvor jeg trykker meg inn på nettverksområdet på Win7 klarer jeg ikke finne datamaskinen med XP. Det som var planen var at jeg tenkte å lage en mappe i Windows 7 som jeg gir full tilgang til og laster opp til den mappen via XP fremfor å hente filer fra XP siden jeg ikke klarer å finne den. Jeg har prøvd å følge denne guiden på Microsoft sine sider, men det fungerte ikke for min del. Mulig jeg gjorde noe feil, men skjønner ikke helt hva det skulle være. Har også prøvd å koble datamaskinene til hverandre vha kabel, men det endte bare med at jeg mistet alle nettverkene etter kort stund og det ble et sabla styr for å få det trådløse nettet til å fungere igjen. Da kunne datamaskinene se hverandre og jeg fikk begynt å overføre filer før den lokale tilkoblingen sluttet å fungere. Endret 24. juni 2010 av CurSe Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Anyone? Begynner sånn smått å haste litt siden jeg skal levere fra meg den gamle maskinen om ikke så lenge Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Skal du overføre filer fra en pc til en annen med nettverkskabel, må den være krysset om du ikke går via en router eller switch. Du kan ikke bare bruke en vanlig nettkabel mellom to pcer. Om du aktiverer felles mapper i Windows 7, og begge bruker samme workgroup så skal det funke i teorien: Da må du koble deg på Windows 7 pcen fra XP pcen, og så overføre den veien. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Sweet! Fikk tilgang til fellesmappene, men ikke til de andre mappene jeg har delt. Det spiller i grunn ingen rolle, for nå holder jeg på å overføre til den nye datamaskinen. Tusen takk! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Skal du overføre filer fra en pc til en annen med nettverkskabel, må den være krysset om du ikke går via en router eller switch.Du kan ikke bare bruke en vanlig nettkabel mellom to pcer. I mange tilfeller kan du det. Nyere nettverkskort ordner dette ofte automatisk, men det er overhode ingen selvfølge. Jeg pleier å bruke IP-adressen til maskinene når jeg skal overføre mellom slike ting, for det er ikke alle PC-er som dukker opp av seg selv, eller engang svarer på NETBIOS navnet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå