Gå til innhold

Laptop i mellomsjiktet

Anbefalte innlegg

Hei!

Den trofaste laptopen fra 2007 tok nettop kvelden, og jeg planlegger derfor å kjøpe en ny. Problemet er at jeg for lengst har falt av lasset angående nye modeller, og jeg trenger derfor litt hjelp. Den skal i hovedsak brukes til internett og video/musikkavspilling, da jeg også har planer om ny stasjonær. Det må ikke nødvendigvis være installert os på maskinen, men den skal brukes med Windows 7.

Krav:

- God byggkvalitet(lenovo?)

- Brukbare spesifikasjoner uten at at det går på bekostning av kvaliteten

- Seriøs produsent - matchede deler, gode drivere

- HDMI

- Størrelse: 14-16"

Ting jeg gjerne vil ha:

- God skjerm

- godt batteri

- 64-bit prosessor

- 4GB ram

- 7200rpm hdd

- Glatt avspilling av film i full HD

- Lav vekt(14"?)

Ting jeg helst vil unngå:

- Unødvendig maskinvare(kontrollpanel over tastaturet, fingeravtrykkleser o.l.)

- Knirkende plastkabinett

- Roterende webcam

Jeg vil helst ikke ha HP, da jeg har ekstremt dårlige erfaringer med kvaliteten på maskiner fra det merket. Budsjettet er i utgangspunktet på 6-7000, men jeg kan med fordel slippe billigere unna. Jeg vil gjerne ha konkrete tips om modeller fra forskjellige produsenter.

Er denne noe å satse på?

Endret av Mr. Grieves
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne modellen fra Toshiba har en veldig bra cpu og skjerm med Trubrite belegg for bedre lysstyrke, farger og innsynsvinkel.

Toshiba er et av de bedre merkene på bærbare maskiner.

Toshiba Satellite L500-1ZU 15,6" HD Core i3-330M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home, pris 5495kr.

Eller så er Dell ett godt alternativ for ditt bruk. F.eks Dell Studio 15 bærbar PC, priser fra 4990kr. Dell har visstnok spesielt gode skjermer ifølge Agentspoon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...