Gå til innhold

Sniktitt: Portal 2 (PC/PS3/X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt spennende!

Men var det ikke snakk om at Portal skal bakes sammen med Half-Life hhistorien? Mener Aperture Science dukket opp på en container i Half-Life Episode 2 om jeg ikke husker helt galt. Og at de ble nevnt i historieløpet...

Kan også hende jeg blingser veldig her :p

Lenke til kommentar

Når Valve ansatte studentene fra Digipen som jobbet med Narbacular drop som var det første spillet med denne typen portaler så måtte de finne på en historie rundt puslespillene. Og siden de hadde relativt kort tid på dette så gjorde Valve det til en utvidet del av Half-Life universet. Portal har derfor ikke noe direkte med Half-Life å gjøre men kan sees på som en spirituell utvidelse av det. Håper jeg forklarte meg riktig her.

Med Portal 2 så har de derimot hatt mer tid og derfor vil nok ting være litt annerledes. Portal 2 er derfor mer helhetlig.

Lenke til kommentar

Portal har derfor ikke noe direkte med Half-Life å gjøre men kan sees på som en spirituell utvidelse av det. Håper jeg forklarte meg riktig her.

Det er feil. Portal og Aperture Science er en del av Half-Life universet. Aperture Science ble nevnt i Ep2, og vi får nok helt sikkert høre mer om dem i Ep3/HL3.

Lenke til kommentar

Aperture er kjent for å ta snarveier når det gjelder sikkerhet (dette høres mystisk kjent ut), slik at de kan underby f.eks lambda og andre i forhold til militære kontrakter.

I første utgave var det ukjent om det var så mye igjen av Aperture, denne gangen er det tydligere at Aperture sine aksjer ikke står så høyt lenger :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...