Gå til innhold

Stasjonær mediaboks for TV-bruk

Anbefalte innlegg

Jeg bor for tiden i utlandet, og bruker en bærbar maskin via hdmi til å se på Sumo og NRK. Det er en løsning som forsåvidt fungerer greit, men den bærbare vil få nye oppgaver fra høsten - og da tenkte jeg å bytte til en stasjonær maskin.

I tillegg til å aksessere Internet og web-TV, vil jeg i løpet av sommeren sette opp en slingbox hjemme i Norge for å streame alle kanaler og alle programmer til oss her i utlendighet. Både TV2 og NRK har store begrensninger på hva de kan/vil sende til utlandet, selv med abonnement - og da må man finne andre og bedre løsninger.

Uansett, jeg trenger råd om gode bokser som kan løse overstående oppgaver uten noe særlig problemer og støy. Jeg trenger ikke masse lagringsplass til filmer osv, da jeg også har en Popcorn Hour til slike oppgaver. Jeg har kablet nett innenfor rekkevidde, så det er ikke nødvendig med trådløst nettverk. Jeg trenger også litt bistand til å velge et trådløst tastatur som kan fungere fra 2-3 meter, da mitt Logitech diNovo som ble innkjøpt til formålet, ikke hadde rekkevidde nok. Faktisk var rekkevidden på den mus/tastaturløsningen heller begredelig..

Jeg har flere andre maskiner som løser gaming og andre datamaskinoppgaver, så jeg trenger i bunn og grunn bare en ren "TV-boks" for under 4-5000 kroner som kan vise bra bilder på min 1080 50" Plasma. Om mulig vil jeg gjerne kjøpe en ferdigkonfigurert boks, da jeg ikke har tid til å bygge denne selv. Hvis det medfører at den koster noe mer eller gir noe dårligere ytelse, so be it :)Det er også praktisk hvis denne kan kjøpes fra Komplett, netshop eller andre som kan levere i Oslo-området relativt raskt, da jeg må ordne dette i løpet av en ukes tid i juli.

En av fordelene med å bo i utlandet er at man kan føre ut varer og få tilbake moms, noe som gjør at man kan unne seg noe mer gadgets enn normalt :)

Etter å ha tittet litt rundt selv, virker det som om Asus eee box kan være et aktuelt alternativ. Noen som har erfaringer med den?

På forhånd takk for hjelpen :D

Endret av golizt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal funke helt knall det. De får mye skryt fra folk som har satt dem opp som HTPC. I tillegg så har Adobe lansert en helt ny player som ikke er så vanvittig cpu krevende som den gamle var.

Jeg tror at det er flest erfaringer på slike bokser som HTPC på Avforumet.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...