Scones/w/bones Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg har et Yamaha S70XS koblet opp mot PC, som kjører Windows 7, på to måter. 1. USB > USB (USB-MIDI driver) 2. MIDI > USB MIDI > USB funker fint. Jeg får signaler inn, men opplever litt forsinkelse. Så vil jeg gjerne at USB > USB skal funke, ettersom jeg har diverse kontroll-programmer som hører med det som krever denne tilkoblingen. Men når jeg prøver å spille en softsynth i Ableton (det er DAW'en jeg bruker), oppfatter den bare noen "styrke-nivåer". Spiller jeg hardt - ingen lyd. Spiller jeg svakt - ingen lyd. Spiller jeg litt over middels hardt - lyd. Noen som forstår seg på dette? Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Midi --> USB har en lei tendens til å få latency, men det tror jeg er USB'n sin skyld. Tror ikke USB-USB blir noe bedre. Problemet oppstår da lydkortet ditt ikke er synkronisert med USB signalet. Har du ikke midi-in på lydkortet? USB i lydsammenheng har jeg meget dårlig erfaring med. men, det kan være oppsettet i DAWn er feil... kjenner ikke til ablaton, men nuendo har endel valg som må være korrekt for å få sync. Har du googlet oppsettet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå