Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettproblemer mot amerikanske servere - Telenor

Anbefalte innlegg

Jeg antar hvertfall at det dreier seg om koblinger under atlanteren. Har ingen problemer med norske eller britiske sider, og en del andre sider som jeg antar ligger i Europa. Men lasting av en rekke sider som jeg er ganske sikker ligger på amerikanske servere, tar år og dag å laste.

F.eks. så er slashdot.org, cnn.com og worldofwarcraft.com utilgjengelige fra alle maskiner på dette nettet, men jeg får tak i de via proxy. Har restarta modem, tømt DNS, og siden det er på flere maskiner så antar jeg at problemet er hos Telenor, eller lenger ut.

Kjørte tracert på de, og alle timer ut tilsynelatende fra og med de går utenfor telenor sine servere.

Noen som opplever det samme, eller har en anelse om kilden til problemet?

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som opplever det samme, eller har en anelse om kilden til problemet?

Jeg har samme problem, så da blir det støvsuging av leiligheten og en tur ut i det fine været.

Telenor har ikke lagt ut noen driftsmeldinger, så da er det sikkert ikke planlagt. Vi får håpe at de fikser problemet snart...

Lenke til kommentar

Samme her, har CanalDigital for tiden og alt stopper opp ved ti3004b300-ae1-0.ti.telenor.net [146.172.105.34]. Derimot funker det fint hvis du går via proxy servere i Estland, Lativa, Russland osv. De har ihvertfall brudd på minst en utenlandsparter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...