kenzuke Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Sikkert en fiberkabel eller noe vitalt som har røket, sånn at vi sendes rundt en nødvei. Det jobbes 110% sikkert med i skrivende stund ;-) Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Tviler på bedriftsmarkedet setter særlig stor pris på at Telenor kuler an til tirsdag før de retter opp dette...vel og merke hvis dette er et "norsk" problem. Regner med teknikere allerede er godt igang med feilsøking, og at dette ordner seg i løpet av kvelden. 5 timer er mye, selv på en søndag... ...men jeg vet bedre enn å være sikker på noe som helst i verden, så skal selvsagt aldri si aldri ang tirsdag:-) Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er nok noe feilrouting eller noen forbindelser som har tryna ned rundt om, tipper det blir fikset asap zulu i løpet av natten eller morgen tidlig Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Finnes det noen omveier som hjelper oss som ikke kan logge på steam, EA servere og nettsider? Da tenker jeg på noe slikt som en proxy som hele datamaskinen kopler seg igjennom eller lignende. Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Har samme problemet... TIRSDAG høres seint ut mtp at jeg kjenner folk og har hørt fra folk i sverige med samme problemet. >_> Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg er selv påvirket av dette. Dropbox sluttet å synkronisere filer tidligere idag, jeg kommer meg ikke inn på http://www.java.sun.com/j2se/javadoc/ og sourceforge.net. Spesielt plager det med java sine sider og dropbox meg, siden jeg holdt på med et java-prosjekt sammen med en venn. Nå blir det mer tungvindt :/ Hadde lyst til å få ut frustasjon på twitter, men det funker naturligvis heller ikke. Får vel sende en tekstmelding, hehe. Tok en traceroute, kan legge til at jeg sitter på mobilt bredbånd. "traceroute: Warning: www.twitter.com has multiple addresses; using 168.143.162.36traceroute to twitter.com (168.143.162.36), 64 hops max, 40 byte packets 1 10.251.17.170 (10.251.17.170) 136.175 ms 109.554 ms 219.638 ms 2 10.251.17.173 (10.251.17.173) 100.146 ms 129.769 ms 109.278 ms 3 10.251.17.180 (10.251.17.180) 95.918 ms 100.879 ms 99.496 ms 4 10.251.17.180 (10.251.17.180) 129.659 ms 125.740 ms 109.976 ms 5 217.148.150.2 (217.148.150.2) 89.923 ms 129.542 ms 99.887 ms 6 * * *" Ser ut som det stopper i Oslo. Lenke til kommentar
torkelorten Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Noen som vet om noen gratis proxy servere så man kan komme rundt problemet? Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Snakka nettopp med feilmeldings-tenesta til Canal Digital. Den hyggelege dama sa at problemet gjeld for Telenor og Canal Digital-kundar er berørt av ein server som er nede. Dei har folk som jobbar med problemet as we speak. Ingenting nytt der, med andre ord. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er egentlig helt ufattelig at én server skal kunne skape så store problemer. Med så mange kunder kan man ikke stole blindt på én enkelt enhet. Greit nok om det kun skulle gjelde et par tusen kunder, men her virker det jo som om de fleste (om ikke alle) er berørt. Det skal dog sies at jeg ikke har noen problemer med mobilen, selv om jeg har Telenor som leverandør også der. Så om noen er helt avhengig av noe på den andre siden av dammen, så kan man alltids koble opp gjennom mobilen. Ikke at jeg gidder å gjøre det selv. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hvis årsaken faktisk er en server som er nede, så er jeg nesten sjokkert over at det foreløpig har tatt over 5 timer å fikse det. Forventet at Telenor hadde en redundans på noe så trivilet som dette... Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 "En server er nede" er noens enkle forklaring som egentlig ikke aner hva de uttaler seg om. Ifølge presseansvarlig hos Telenor så ligger feilen hos en underleverandør.. hva som er feilen kan bare spekuleres i, men hva de får beskjed om å fortelle kunder på telefon er noe helt annet. De fleste vil slå seg til ro med en slik forklaring, selv om vi som sitter på mer kompetanse caller bluffen Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det har nådd vg.no også nå, så tipper dette gjelder rimelig mange... http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10009133 Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det må bli fikset innen Tirsdag. Noe annet er fullstendig uaktuelt mtp hvor mange som er berørt av problemet. Sitter på Telenor selv og opplever (såklart) samme problemet som resten. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Uuuuurfgh! Hvorfor tar det så lang tid? Jobber telenor på spreng med dette nå, eller venter de bare til det passer dem best? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hvis årsaken faktisk er en server som er nede, så er jeg nesten sjokkert over at det foreløpig har tatt over 5 timer å fikse det. Forventet at Telenor hadde en redundans på noe så trivilet som dette... Vel, når du ser hvor lite redundans NSB / JBV har på visse ting, så kan man jo begynne å lure. Lenke til kommentar
GummiKu Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Finnes det noen omveier som hjelper oss som ikke kan logge på steam, EA servere og nettsider? Da tenker jeg på noe slikt som en proxy som hele datamaskinen kopler seg igjennom eller lignende. YES, jeg har noe som fikser problemet^^. Hotspotshield. Etter å ha lastet ned programmet og innstallert det, tar ca 5-10min, så starter du programmet og den vil åpne en nettside der du vil se når programmet kobler seg til en VPN. Når det står "connected" så vil alle sider fungere fint, og jeg klarte også med en gang å koble til steam. Jeg kommer også inn www.opendns.com og www.twitter.com som ser ut til å også ha vært et problem. For å laste ned programmet, som er gratis, gå til HotspotShield Værsågod Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Takker være dette idiotiske problemet må jeg faktisk ned på arbeid i morgen (fri) for å sende en bestilling. Uaktuelt det skal ta så lang tid å fikse! Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Vel, når du ser hvor lite redundans NSB / JBV har på visse ting, så kan man jo begynne å lure. Hehe, ja, husker den saken:-) Nå er vel Telenor frikjent utifra siste opplysninger, så får satse på at alt snart er i orden:-) Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Feilen er hos Level 3 i US, så Telenor er uskyldig i dette. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Feilen er hos Level 3 i US, så Telenor er uskyldig i dette. Tja, hva med redudans? Glad jeg ikke har Telenor nå i allefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå