Thor. Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Nå nylig innen den siste timen mistet jeg forbindelsen med min trofaste tjener OpenDNS som behandler DNS forespørselene mine på nettverket. Jeg måtte derfor gå tilbake til Canal Digital sin DNS tjener. Kommer dere inn på http://www.opendns.com/ ? Down for everyone or just me sier den er oppe men nettforbindelsen min sier ikke det samme.. http://downforeveryoneorjustme.com/http://www.opendns.com/ Endret 20. juni 2010 av Thor. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Funker hos meg. Ikke Canal Digital men har internett igjennom annen kabeltv levrandør Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Bruker canal digital selv og har problemer med å komme inn på en del amerikanske sider for øyeblikket. Deviantart.com og det å laste selve videoene på Gametrailers.com blandt annet. Og for å svare på det faktiske spørsmålet ditt: Nei. Endret 20. juni 2010 av Thyristor 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Ok, da er det bare å ringe Canal digital og varsle da, tipper noen allerede har gjort det.. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) kommer ikke inn på www.opendns.com. Kommer såvidt inn på forumet her nå også, står bare og henger på masse ad-servere. Telenor ADSL her. Andre nettsider går greit. skal prøve Deviantart osv.... redigert: kom ikke på deviantart her heller Endret 20. juni 2010 av bertie Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Merker at adserverne gjør forumet tregt selv.. Jeg ringte Canal digital og møtte en svensk kundebehandler og de skulle etter litt overbevisning ta saken videre. Men siden problemet gjelder Telenor også kan det være at det er et problem for store deler av Norge. Open dns, deviantart og tinypic.com er nede hos meg.. Endret 20. juni 2010 av Thor. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Har samme problem. Kom plutselig ikke inn på noen av sidene jeg prøvde på, så måtte bytte DNS-server. Har Internett via canal digital... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Google DNS er et mye bedre alternativ enn opendns, av flere grunner. IP-adressene er så mye lettere å huske, og de rører ikke resultatene overhodet. (Opendns tukler med resultater, legger på søk når man ikke finner treff, og nekter enkelte sider.) to try it out: Configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers or Read our configuration instructions. http://code.google.com/speed/public-dns/ Lenke til kommentar
bertie Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 ser ut til at mobilen sliter med samme sidene (telenor bedrift-abb), så... Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Virker som det er et relativt stort problem ja. Veldig treig på denne siden, og ingen sider med servere i USA funker. Canal Digital her. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg tror ikke det er selve dns serveren som er problemet men forbindelsen til amerika eller lignende. Samme om jeg bruker Opendns, google eller canal digital's egne forbindelser så kommer jeg meg ikke inn på sidene nevnt over. Men med google og CD's dns-er så kan jeg surfe. Jeg skal prøve google's dns uansett, kan denne konfigureres i noen grad med tanke på filter og lignende? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Noen som kan sjekke om de kommer in på viasat on demand? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Kommer meg ikke inn på www.gentoo.org eller www.mouser.com i det hele tatt, gametrailers.com er sinnsykt treig og enkelte andre sider sliter litt også. Mon tro om det er en sysadmin som har snublet med kaffekoppen sin? EDIT: http:// foran urls Endret 20. juni 2010 av CoolBeer Lenke til kommentar
Janfrode84 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Ser ut til at en gateway en eller annen plass i verden sliter, ta en tracert søk så ser du at den stopper I mitt tilfelle har jeg telenor. 7 33 ms 32 ms 32 ms ti3004b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.42] 8 * * * Request timed out. Der stopper min tracert iallefall Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er dødt mot USA/Europa, men funker østover mot Latvia/Estland og Russland. Grunnen til at forumet er tregt, er at mesteparten av reklamen kommer fra servere i tyskland. Ergo må dette gå i timeout før resten av sidene laster. Lenke til kommentar
Janfrode84 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Europa er ikke helt tapt for oss, men enkelte deler er borte ja Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Funker ikke her nei.. Har telenor.. Og steam funker heller ikke.. lol.. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Om det er til noe hjelp til dere som skjønner dere på dette, så har jeg ingen problemer med å kople meg opp til rene spillservere som ligger i USA, har akkurat kjørt en session i iRacing og det er ikke noe problemer med dette. Gjelder altså kun nettsider så vidt jeg skjønner. Lenke til kommentar
Janfrode84 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 hmm.. jeg får iallefall ikke koblet til EA Online, så Bad Company 2 er utelukket:( Ikke får jeg kontakt med BC2 Serveren min i England heller Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Og jeg får ikke logget meg inn på tiberuim twilight.. Er det noen som kanskje har en god proxy jeg kan bruke mens nettet er herpa? Type IP:port.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå