kjellvr Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 hei folkens, lurer på om det er noen her som kan leksa si om bobler? vurdere å kjøpe meg ei nå til høsten, men tanken er ikke ei strøken og nylakkert til 50 000, har dårlig råd og vil ha et lite prosjekt, så er det noen som vet hva modeller jeg bør se etter? noen som det er lett tilgjengelig deler til? hvordan senker man dem? (vil bare ha den ned bitte bitte litt fremme) hvordan er de å skru på? og hvis det en gang i tiden skulle slå meg, er det noe spesielt invikla å bytte til en 1600 kubikks motor? hvis det er noe jeg bør bite meg tak i når det gjelder bobler, please si ifra, kan si med hånda på bibelen at jeg ikke har skrudd så mye i bil, men kan en del basis mekanikk. takker meget for alle svar Kjell Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Største problemet med Boble er rust i front. Spesielt i bånn foran, så skal du se på Boble må du huske å løfte ut reservedekket og se ette rust. Ellers er Boble en ganske rett frem bil å skru. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Tatt i betraktning at at det er veldig få bobler å se langs veien vil jeg anta et den nå har kommet i veteranenes jaktmarker og er best egnet for spesielt interesserte med romslig budsjett siden det er omtrent 35 år siden de sluttet å selge dem her i landet. Selv om bobla hadde ramme og var relativt enkel er det ikke dermed sagt at den er evigvarende. Men lykke til hvis du tar sjansen på å kjøpe boble. Du vil garantert ha en travel hverdag med å holde den i tipp topp stand. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Tatt i betraktning at at det er veldig få bobler å se langs veien vil jeg anta et den nå har kommet i veteranenes jaktmarker og er best egnet for spesielt interesserte med romslig budsjett siden det er omtrent 35 år siden de sluttet å selge dem her i landet. Selv om bobla hadde ramme og var relativt enkel er det ikke dermed sagt at den er evigvarende. Men lykke til hvis du tar sjansen på å kjøpe boble. Du vil garantert ha en travel hverdag med å holde den i tipp topp stand. takk for tipset ser den. men ja som du sier så er det en veteranbil som trenger stell, men jeg vil ha en bil som er billig, fet og som ikke er for invikla med masse elektronik slik at jeg kan skru selv og lære litt også. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Tatt i betraktning at at det er veldig få bobler å se langs veien vil jeg anta et den nå har kommet i veteranenes jaktmarker og er best egnet for spesielt interesserte med romslig budsjett siden det er omtrent 35 år siden de sluttet å selge dem her i landet. Selv om bobla hadde ramme og var relativt enkel er det ikke dermed sagt at den er evigvarende. Men lykke til hvis du tar sjansen på å kjøpe boble. Du vil garantert ha en travel hverdag med å holde den i tipp topp stand. takk for tipset ser den. men ja som du sier så er det en veteranbil som trenger stell, men jeg vil ha en bil som er billig, fet og som ikke er for invikla med masse elektronik slik at jeg kan skru selv og lære litt også. Kjøp deg boble, jeg var ute etter det samme som deg.. Kjøpte en for litt over en uke siden, deler et skam billig og lett og få tak i! Digg og morsom bil og kjøre! Anbefales sterkt!! Det et stort miljø i Norge og bra deletilgang! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Bobler er nok ganske driftsikre er de skikkelig holdt, problemet er at de er elendig vinterbiler, uten bensinvarmeapparat så finnes det ikke oppvarming i de. I den tiden disse var i drift så hadde ofte sjåføren et hull på størrelse med en 20kr og se igjennom og var ruset på antidugg-spray.... Når det kommer til gamle biler på veien så er det ikke mange uansett, selv Volvo 240 begynner og bli rimelig sjeldne og se. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Bobler er nok ganske driftsikre er de skikkelig holdt, problemet er at de er elendig vinterbiler, uten bensinvarmeapparat så finnes det ikke oppvarming i de. I den tiden disse var i drift så hadde ofte sjåføren et hull på størrelse med en 20kr og se igjennom og var ruset på antidugg-spray.... Når det kommer til gamle biler på veien så er det ikke mange uansett, selv Volvo 240 begynner og bli rimelig sjeldne og se. Ja noen god bil å sitte i på vinteren er de jo ikke, og besinvarmerene var vel så som så. Var en del som fant en oppbrent metallhaug på morgenen da de lot brenneren stå på som kupevarmer. De er forøvrig bra på vintreføre, kommer seg frem nesten hvor som helst. Hadde en 68mod 1500 med bensinvarmer, men husker ikke om den blåste noe luft opp på frontruten? Tror varmluften kom ut ved gulvet under baksetet. Husker bare masse dugg, satt med pledd og hansker. Husker også det vanvittige trekket på setene. Plast med litt struktur som om vinteren var iskalt og om sommeren lagde det brennmerker. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Boble med 4 piggkjettinger, sandsekk foran og uten passasjersete var jo løsningen for mange som jobbet i f.eks skogen, 4WD var jo ikke ett alternativ for vanlige folk og firmaer i den tiden bobla var en vanlig bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå