Gå til innhold

Ny Musikkmobil, noen anbefalinger rundt 2000-3000kr?

Anbefalte innlegg

Heisann, Ipoden gikk bort for noen dager siden, så jeg har bestemt meg for å kjøpe ny mobil som også burde være god til å spille av musikk(hører for det meste Rock og Metal). Viss det har noe å si så bruker jeg AKG K 450 headsett, så mobilen burde ha en 3,5 minijack inngang. Uten om det så har det ikke så mye mer jeg trenger i mobilen ;)

Maks pris: cirka 2000-3000kr, kan sikkert strekke meg lenger ja eller gå ned:p

Glemte lagringskapasitet. Minimum 16gb, trenger ikke å være det originalt, men at du kan bytte ut minnekort til det vertfall :)

Endret av Jrmaster35
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, Ipoden gikk bort for noen dager siden, så jeg har bestemt meg for å kjøpe ny mobil som også burde være god til å spille av musikk(hører for det meste Rock og Metal). Viss det har noe å si så bruker jeg AKG K 450 headsett, så mobilen burde ha en 3,5 minijack inngang. Uten om det så har det ikke så mye mer jeg trenger i mobilen ;)

Maks pris: cirka 2000-3000kr, kan sikkert strekke meg lenger ja eller gå ned:p

Glemte lagringskapasitet. Minimum 16gb, trenger ikke å være det originalt, men at du kan bytte ut minnekort til det vertfall :)

Hvis du kan legge av 800-900 kroner til, så kan du få en veldig god musikk mobil. Og denne mobilen heter Sony Ericsson XPERIA X10. Og er en av de beste musikk mobilen som finnes i dag.

Den har en veldig god musikk spiller (MediaScape) og lydkvaliteten i fra telefonen er helt fantastisk. Vel, nå får du med denne hvis du kjøper en Sony Ericsson XPERIA X10 her i norden. Og de hodetelefonene som følger med den der leverer veldig god lyd.

Og her kan du se en test av musikk mobiler som da er i fra TV2 Hjelper Deg. Her knuser XPERIA X10 alle mobilene som var testet der. Selv ikke en iPhone 3GS kommer i nærheten til den.

Hvis du bestemmer deg for å gå for en XPERIA X10, så vil jeg også anbefale deg en annen multimedia spiller som jeg personlig synes er enormt bra. Programmet heter doubleTwist og er laget av DVD Jon :thumbup:. Her finner du selveste info'en om Android programmet.

Endret av Terminator 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, må nokk kanskje vente en måne på neste lønning viss jeg skal ha Xperia X10... Noen andre billigere alternativ da ?

Hva med Nokia X6?

Nokia X6 er en god musikk mobil den også. Men den kjører på Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5 som er elendig og gammelt.

Så det er opp til deg om du vil ha en grei musikk spiller i Nokia X6 med et elendig OS. Personlig ville jeg ha gått for XPERIA X10 Mini over Nokia X6 hvis du vil ha en musikk mobil.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Viss jeg kjøper Xperia X10 fra Telekiosken, som du linket til med Telenor abonnementet, kan jeg da bare sette mitt eget Ludo kort ? eller er det spærre på mobilen ? Isåfall vil de gi fra seg den koden da?

Tenkte ikke på at jeg betaler jo kun 2299,- som start pris for den, går jo greit å betale mere etter vert :)

Lenke til kommentar

Viss jeg kjøper Xperia X10 fra Telekiosken, som du linket til med Telenor abonnementet, kan jeg da bare sette mitt eget Ludo kort ? eller er det spærre på mobilen ? Isåfall vil de gi fra seg den koden da?

Tenkte ikke på at jeg betaler jo kun 2299,- som start pris for den, går jo greit å betale mere etter vert :)

Vel, du kjøper telefonen via Telekiosken f.eks og kjøper den med SuperPluss til 2299 kr. Og når du har fått telefonen til 2299 kroner med SuperPluss abbonomanget, så sier du opp abbonomanget med en gang. Da må du betale en brytnings avgift som da ikke vil koste noe mere enn det du måtte ha betalt for å ha SuperPluss abbonomanget i 1 år med telefonen. Så du vil ikke betale noe mere enn 3900 kroner totalt for hele greia da selv om du må betale brytnings avgiften.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Men da må jeg igjen vente en måne viss jeg skal Betale den avgiften med en gang... Men, kan jeg betale for det abonnementet i et år, og bruke mobilen med mitt Ludo Abonnement?

Når jeg brøyt mitt abbonomang for å å kjøpe min XPERIA X10 med abbonomang igjen, så måtte jeg ikke betale det der og da, jeg fikk den avgiften på en faktura senere. Er hvertfall slikt det er med Tele2.

Jeg betalte bare noen få hundre kroner for å bryte mitt abbonomang for å kunne velge et nytt abbonomang for å kunne få kjøpe XPERIA X10 mye billigere. Jeg gikk da i fra Tele2 Champion 189 kr per måned til Tele2 Champion 239 kr per måned da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Kan jeg på noen måte '' Slette'' eller fjerne det nummeret som blir registrerer på meg etter at jeg har brutt avtalen siden jeg allerede har abonnement og nummer? vet jeg bare kan ''Ta med nummeret midt også men...

Så lenge du ikke har noen binding på det abbonomanget du har nå, så kan du bare ta SuperPluss abbonomanget på samme sim kort og på samme nummber som du har fra før av, og så si opp abbonomanget som du får med telefonen.

Så kan du bare gå tilbake til det abbonomanget som du hadde fra før av.

Så hvis du da f.eks går til Tele 2 Champion da, så er det ingen binding og ingen måneds avgift heller.

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg vil gå for en Xperia X10 mini, er en del billigere enn Xperia X10. Er ikke like bra, men fortsatt veldig bra etter hva jeg har lest :)

Viss ikke det er noen andre i rundt den prisklasen som kan slå den?

Det er et veldig godt valg uansett :thumbup:.

Som musikk mobil, så tviler jeg på at det er noen andre mobiler som er noe bedre til hva XPERIA X10 Mini koster.

Eneste minuset med XPERIA X10 Mini er at den har en litt liten skjerm, men regner med at det går greit for deg.

Lenke til kommentar

Hva mener folk om Samsung Wave eller HTC Desre som musikktelefon?

Wave skal jo ha fantastisk skjerm og batterikapasitet i musikkmodus. Er Xperia X10 som Desire, at den må lades omtrent hver dag?

Skal kjøpe meg en musikktelefon selv straks, omtrent samme prisklasse, og går gjerne med musikk på øret hvertfall 7 timer om dagen i sommer.

Lenke til kommentar

Ingen som hadde noen svar? ivertfall, blir så jeg bestiller i kveld, tror nok det blir en Xperia X10 Mini da :)

Men som sakt, hvordan er den Samsung Wave?

Samsung Wave er en ganske bra mobil, men den kjører på OS'et som heter Bada. Og siden OS'et er helt nytt så finnes det veldig lite programmer til telefonen akkurat nå.

Men siden XPERIA X10 Mini er en så bra mobil og siden den får Android 2.1 ganske snart, så ville jeg ha gått for den uansett.

Men til det med hvilke video formater XPERIA X10 Mini støtter. Står ikke det på Sony Ericsson sin side om telefonen?.

Og dette med de forskjellige klassene på microSDHC kortene er jeg ikke helt sikker på. Men et søk på google så vil du nok finne ut av det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...