Gå til innhold

Olympus E-pl1 + Panasonic 20mm

Anbefalte innlegg

Hei,

har lest en del tester om dette kameraet og denne linsen rundt om, og det virker som om det kunne være en god kombinasjon. Imidlertid har jeg aldri sett dem testet sammen. Vet noen om en test der disse er paret, eller kanskje noen har erfaring med denne kominasjonen selv?

Panasonics GF-1s bedre muligheter for manuelle innstillinger virker fristende, men kanskje enda mer fristende er olympus' innebygde stabilisator. Med en så lys linse og stablisator virker det som en gylden kombinasjon...

Hva mener fotofolket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med E-PL1, kun med Panasonic GF1 og 20mm-en.

Jeg kjøpte GF1 med 20mm da det var den rimeligste måten å skaffe meg en 20mm f/1.7 og et µ-4/3 hus.

Jeg savner bildestabiliseringen mindre enn ventet. Det er nok fordi jeg får skarpe bilder på 1/20s og automatikken til Panasonic virker veldig fornuftig.

E-PL1 var alternativet jeg egentlig tenkte på, da jeg har en del Olympus fra før. Men det ble som sagt Panasonic.

Jeg tror E-PL1 vil fungere godt sammen med 20mm-en; da de andre kameraene i Pen serien gjør det.

Hvis du har tenkt å bruke JPEG filer, så er nok Olympus et bedre valg - enkelte tester mener at bildene fra Panasonic har en tendens til lett grønnskjær. Noe jeg ikke merker da jeg bruker kun RAW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...